Hanna funderar....

När jag nyss stod och skalade potatis la jag märke till en sak om mej själv.... Tanken är att det ska bli potatismos (alla ni som känner till till mina matvanor kan sluta fnissa nu ;P) och då tycker jag det är smidigast att tärna ner potatisen i små bitar så den kokar lite snabbare. Men om jag nu ändå ska mosa dom sen varför lägger jag ner sån kraft på att få tärningarna fina?? Det lär ju än inte ha nån större betydelse på smaken. Sen har vi nästa grej, istället för att ta en kastrull där de finns gott om plats trökar jag ner allt i en liten vilket brukar sluta med att halva spisen är nersölad innan jag är klar.... Det här är bara så himla typiskt mej!! =)

Sen måste jag bara berätta om ett väldigt speciellt brev som damp ner i brevlådan! Både jag och brorsan blev väldigt nyfikna när de kom ett stort grönt kuvert med en massa spännande saker i.... Ett väldigt annorlunda "beundrar" brev! Tänker inte asvlöja allt i detalj men det som definitivt fick mina ögonbryn att höjas var den lilla påsen med jordärstkocka (stavas de så?) i, bara att plantera ner i jorden när det blir dax. Har med varm hanf lämnat över dom till mamma för nåt trädgårdsland är då inget för mej....
Tackar och bockar för det väldigt annorlunda och fantasifulla brevet!

Nu ska jag mosa mina "potäter" ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0