Tillökning!

Måste berätta om en kul grej som hände igår, eller kul och kul men jag tyckte de var lite häftigt iallafall :)

När jag kom hem igårförmidda från lagård nr 2 konstaterade jag att äntligen 851 hade fått för sej att kalva, hon hade gått över tiden 8dagar så jag tyckte helt klart att det var dax.



Men döm om min förvåning när jag tittar lite närmare på kalven som var på väg ut. "Hur illa ser jag nu?" tänkte jag, tittade ännu nogare och kunde se att jo visst kalven som kommer ut är ju brun!!! Va sjutton har jag gjort nu?? Funderar lite till och då slår de mej att hon är ju dräktig med tjuren LiGö och han kan visst ge bruna kalvar ibland! Blev så himla glad! Är ju lite ovanligt och att få en brun kvigkalv dessutom kändes fantastiskt kul!


Är hon inte galet söt??

Hennes mamma är en riktig super kossa med en avkastning på 14000kg! Så här har vi något att vårda för framtiden! :)

Kommentarer
Postat av: Bm

Jepp...galet söt är hon! Gratta mamma kossa och bebiskalv.

2010-04-29 @ 16:27:53
Postat av: Marie

Hej!

Visst är det kul! :D Vi har fått 4 såna de 2 senaste åren, men bara en som behållt den röda färgen. De andra tre har röd ring runt mulen, hornkammen och ögonen xD Men du kan gissa att de semineras med röda lågland? ;) haha.

2010-04-29 @ 18:29:36
URL: http://bitaravoss.blogg.se/
Postat av: Johan

G R A T T I S



Om det hadde varit se & hör som hadde skrivit det så hadde det stått :



BONDE HANNA HAR FÅTT TILLÖKNING !!!!



Jag grattar dig med den söta kalven. Har du namn på alla dina kossor. Eller går det bara på nr.

Roligt att följa byggningen av din nya ladugård. Du skriver jo så bra med. Ha nu en trevlig helg



2010-04-30 @ 14:00:33
Postat av: Kajsa

Grattis va kul :)

Super söt ;)

2010-05-09 @ 11:44:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0