Dagen så här långt i bilder

Va skönt med en dag som hittills klarat sej från regn! Istället är det soligt och varmt =) Är inne för att fylla på med lite ny energi i kroppen innan mjölket drar igång igen. Äta bör man annars dör man!

Va och kollade till gubbarna ute på bygget för att se va dom pysslar med idag, passade ju givetvis på att ta lite bilder =)


Håkan och min praktikant Martin fixar till nivån på ena liggbås raden. Tuva är framme och kollar så dom sköter sej.


Gropen


Snickarna håller på att forma skrapgången


Det går allt åt lite armering

Jag hann att småstarta ett litet projket jag har gått och grunnat på länge. Jag har en gammal kista ståendes som jag har ärvt efter min älskade farmor, och den är i behov av en liten uppfräschning (kistan alltså ;P)

Som ni ser är den gammal och sliten men så full av minnen!! Jag har slipat och jämnat till den idag och tänkt måla den med en mörk oljebets för att få den mörkare men ändå bevara träådrorna och träkänslan. Va tror ni om de??

Under tiden jag grejade med min kista busade hundarna med varandra.


Men de va nog lite för varmt för de idag, båda låg och flåsade som galningar efteråt.


Nu är tallriken tom och magen full och mätt=) Bäst att börja jobba igen!

Hej svejs!

Kommentarer
Postat av: Lantisen

Min son har just gjort iordning en sån där gammal kista,han tog ingen bets,det blir mörkare bara man har på någon olja,paraffinolja t.ex

Han satte hjul på kistan och har den som soffbord.

2010-08-18 @ 16:28:36
Postat av: Anonym

hej hanna! om det hade varit min kista hade jag nog målat den vit eller iaf vit laserat den=) men smaken är olika=)

2010-08-18 @ 20:12:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0