Premiär

Herregud, vilken dag! Det här får nog ses som det bästa och värsta jag varit med om!!! Ni skulle sett smajlet jag hade när första lasset med kor fick komma in i nya lösdriften =) Från öra till öra...Det är verkligen så fascinerande med kor! Hur olika dom är i sättet och på att anpassa sej till nya situationer. En del springer fortfarande runt och skriker för full hals medans andra lugnt ligger i liggbåsen och idisslar....

Måste nog ändå säga att det mesta gått bra, förutom min syster som fick armen i klämd när vi lasta kor =( Men tack och lov så visade röntgen att inget va brutet.

Att mjölka korna i nya gropen gick alla tiders, det jobbigaste av allt har varit att få dom att gå dit dom ska och ställa sej rätt i gropen, men när dom väl kom på plats så va de inte en suck sen =)

Men nu är jag helt slut! Kroppen tycker den har gjort sitt idag och nu får den ledigt i några timmar =) Undrar om jag går på nåt slags lyckorus för med tanke på hur lite jag har sovit de senaste dygnen så borde jag va helt däckad men det händer ju så mycket spännande saker nu så jag hinner inte med att va trött =)

Lovar att visa er massor av bilder men jag orkar inte greja med det nu, men så fort jag hinner så ska ni få se! Tänker även skriva mer om hur jag tänkte och varför jag inte valde robotmjölkning till mina kor..

Men nu tror jag att jag ska gå ut en sista runda och spana in läget hos korna innan jag ålar mej i säng, för jag kan helt enkelt inte låta bli! =)

Kommentarer
Postat av: Marina

Grattis till nya stallet. Hoppas det underlättar en hel massa att få en mjölkgrop.

Lycka till


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0