Svenska hjältar

Såg ni på galan för Svenska Hjältar igår på tv4? WOW! Vilka fantastiska människor det finns! Helt omöjligt att inte bli berörd! Jag mer eller mindre bölade mej igenom hela programmet.

Vad liten skillnaden kan vara mellan liv och död....

Sanna -  som räddar två småflickor från att drukna.

Isak - som räddar en liten flicka från att bli strypt av en narkotikapåverkad kvinna.

Agneta - som räddar livet på en gammal tant som brutit lårbenshalsen och legat på badrumsgolvet i tre dar utan att nån saknar henne.

Sussi - förlorade sina döttrar i tsunamin och har nu vigt sitt liv åt att hjälpa hemlösa barn i Thailand.

Bertil - som vigt sitt liv åt att hjälpa utvecklingsstörda.

Alexandra - som får en livshotande sjukdom och förlorar sina händer och ben.

Visst är det underbart att de finns "program" som visar de goda i samhället och inte bara alla rövhål (ursäkta uttrycket)

Man får sej verkligen en riktig tankeställare, jag blev så himla berörd av Alexandra berättelse. Kan man ha en bättre förebild än denna fantastiska tjej? Snacka om att förlora allt och orka ta upp kampen för att få ett normalt liv utan att va beroende av någon! Såg ni också glöden i hennes ögon??

Hon har verkligen bevisat att de omöjliga är möjligt!

Så alla hjältar där ute, fortsätt med era hjältedåd! I mina ögon är ni guld!

Kommentarer
Postat av: Malle

Ja de va så bra igårkväll, tårarna rann längs mina kinder flera ggr. Kanske lite blödigt, men sån e jag, blir lätt rörd.

Får önska dej en toppendag Hanna!

Kram Malle

2010-12-14 @ 11:33:28
Postat av: Anonym

Håller helt med dig

2010-12-14 @ 18:54:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0