Det som inte dödar det härdar!

Stämmer inte det? Så tänker iallafall jag väldigt ofta. Oavsett om det går bra eller dåligt så finns det alltid saker man kan ta med sej vidare i livet. För visst är det kombinationen av när vi mår bra och när vi har det jobbigt som gör oss just till dom vi är?! Alla människor har jobbiga perioder i livet som man väl helst hade velat slippa men även dom gör oss ju unika på sitt sätt!

Jag försöker alltid att se positivt på det mesta, är inte alltid så lätt men jag gör så gott jag kan! Negativa tankar hjälper mej ju knappast utan får en ju oftast ännu mer dyster! För oftast går det ju ALLTID att hitta minst en liten positiv grej eller hur?!

Ta t.ex den här värmeböljan vi befinner oss i nu, visst det är asjobbigt att jobba nu och jag verkligen bokstavligt talat flyter bort under svettiga mjölkpass, MEN visst har den sina små fördelar också?!

1. Jag slipper ha ångest över att min gräsmatta ser ut som en överbevuxen äng för att jag inte hinner klippa den var och varannan dag som mina grannar gör med sina golfgreen akitga gräsmattor!

2. Jag behöver inte ägna mej 10minuter åt att pälsa på mej alla kläder innan jag ska ut till lagården.

3. Mina händer är inte längre spruckna och torra!

4. Jag behöver inte sucka åt att veden i pannrummet redan är slut!

5. Finns det nåt som slår frukosten ute i skuggan av äppelträden?

Svårare än så behöver det ju inte va? =) Dom största hindren vi har är oss själva!


Kommentarer
Postat av: Olof

Jag måste bara säga att jag gillar ditt tankesätt, jag håller med dej till 100%! Hare gött:)

2010-07-13 @ 00:24:44
Postat av: johan

värst va du va' filosofisk i dag!

2010-07-13 @ 11:26:10
Postat av: Jessica

Håller med dej helt och hållet! Synd bara att det inte finns fler som tänker på samma sätt. Det är allt för många som bara klagar och inte är nöjda och bara tänker negativt om allt och alla. Måste passa på att säga att jag är imponerad av dej som klarar att sköta ett jordbruk själv. Det är stort tycker jag. Jobbar själv på en gård och är uppvuxen på en och det är ju inte bara att sluta jobbet för att klockan är fyra.



2010-07-15 @ 17:41:49
URL: http://jessicanylen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0