Provmjölkning på schemat

Försökte hinna med att ta lite bilder ikväll under tiden vi provmjölkade, hade extra mycket hjälp ikväll av familjen så är inne riktigt tidigt ikväll : ) Innan jag utökade besättningen fick jag oftast göra det själv men nu när familjen är lite närmre så försöker jag fjäska till mej lite hjälp, tar ju lite längre tid att prova 100 kor mot mina 60kor innan....


Hade fördelat arbetsuppgifterna emellan oss, jag mjölkade, mamma skötte alla prover och brorsan ansvarade över kann korna och gav kalvarna mjölk...


Även Tuva är med och hjälper till, ingen mjölk får gå till spillo här inte! Är det nån kalv som lämnar några droppar kvar i botten på hinken så är hon snabbt framme och slickar rent.



Zorro tar det betydligt lugnare...


Kossorna väntar ivrigt på mat!


Klara och på väg hem!!

Den sista bilden på min bror är mest en liten hämnd för att han råkar va så mycket starkare än mej och kan bära runt mej och slänga mej på de mest osköna ställena, vilket skedde ikväll när jag fick mej ett litet "bad" bland spannmålen!! Hade spannmål överallt efteråt och då menar jag ÖVERALLT!!!

Tur det finns ducsh och varmvatten.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0