Nu är de nära.....

......bara ett mjölkpass kvar innan min lilla "mini" semester =) Berättar mer om den imorgon!

Har varit en väldigt rolig och givande dag idag, i förmiddags åkte jag, pappa o lillebror iväg på ett litet studiebesök hos en bonde här i trakten. Är alltid nyttigt och kul att komma ut och titta och få lite nya ideer. Är ju så himla lätt att bli hemmablind!!! Även att de blev lite stressigt när vi skulle iväg, va lite små strulit i lagården imorse (givetvis) så kom in alldeles för sent. Men en supersnabb dusch och fruksot i bilen så löste sej de me =)
När studiebesöket var avklarat så var de bara att köra hem o lasta ur pappa och brorsan, iväg igen den här gången mot skara där jag hade bokat tid med min rådgivare för lite hjälp med en massa ansökningar som skulle iväg... Det är mycket pappersarbete men de måste ju också skötas!
 
Är det nåt som ger mej "myror i baken" (som farmor brukade säga) så är det allt detta pappersarbete!

Men nu är äntligen de avklarat så slipper jag tänka på det mer =) Tyvärr tog de lite längre tid än vad jag räknat med, man måste ju tjöta lite skit också ;) Så blev en halvtimme sen till mjölket ikväll men de har gått bra ändå trots att vi har provmjölkat ikväll....

Nu går mina ögon i kors! Dax för mej att säga godnatt!!

Kommentarer
Postat av: berit

Hej Hanna!!Tycker du är en jätte duktig tjej,som kan sköta en gård med allt jobb som det innebär.Har du ingen hjälp ?? Hur många kossor har du?

Tycker det är jätte roligt att läsa din blogg,har fölt Emmas blogg länge,var mycket bra att hon rekomderade att läsa din också.Har även jag varit bondhustru,och tycker det är rolgt att höra om landet och djuren.Mvh / Berit.

2010-03-19 @ 00:25:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0