Mentorsamtal

Idag är det äntligen dax för mitt första mentorsamtal!!! =) Det här med mentorer är nåt helt nytt för mej, jag var väldigt skeptisk i början men nu har jag fått tag i en kanon mentor så nu känns det bara kul och spännande. Jag har valt en mentor som inte har nåt med kor eller jordbruk att göra för att för en gångs skull försöka fokusera mer på mej själv än på företaget och tror då att de kan va en fördel om det är en "utomstående". Fast visst, jag har ju lovat att bota hennes ko-skräck=)

Men, vad sjutton har jag för personliga mål?? Kan rabbla upp hur många som helst som levererad mjölk/dag, dagar till 1a inseminering, kalvningsintervall, inkalvningsålder, celltal i tank, mjölk-foder och mm mm mm. Men då till problemet, det här är ju inga personliga mål utan rena produktionsmål! 

Så snälla hjälp mej nu! 

Det här har jag kommit fram till hittills:
- få mer tid till mej själv
- bli mer nöjd över det jag presterar 
- inte ha så höga krav på mej själv hela tiden

Dom ser ju inte så svåra ut när dom står skrivna så här men för mej blir nog det här en riktig utmaning!


Kommentarer
Postat av: Hans Karlsson

Hej

Min fru och jag har ätit grötfrukost

tillsammans med Dej idag på en mjölkpaket

från Falköping



Hälsningar

Inga-Lill & Hasse i Linköping

2010-05-26 @ 16:03:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0