Sen kvällspromenad

Förlåt mej för den kanske något tråkiga uppdateringen av bloggen på sistone. Men nu är det vår vilket = jobb jobb jobb och jobb. Den tid om inte måste tillbringas o lagården tillbringar jag i traktorn. Men nu idag blev det äntligen färdig plöjt!! Jag har suttit hela dan och kört crosskiller välten så imon kan bror komma igång och så här hemma... Vet inte om vi hinner så allt innan nästa regnområde hälsar på men nu har vi bara 35ha kvar att så här hemma iallafall. Bror min har näst intill bott i traktorn med rapiden efter men så har han också sått över 200ha åt andrqa bönder här omkring!!

Jag och Tuva tog ikväll en sen kvällspromenad. Det är så himla härligt att gå ut och gå sent på kvällen tycker jag! Lugnt, fridfullt och mörkt.... Vet inte varför men jag har alltid trivts bra i mörker, det får mej att varva ner... För mej så är det även ett bra sätt att rensa skallen, man hinner fundera på så mycket fast ändå inte. Man stänger av och bara njuter av den friska luften, alla dofter som hittat fram och över livet i största allmänhet! Jag kan även känna en viss "hemlängtan" när jag går och ser mej omkring, jag är ju smålänning från början och är van vid att ha skog omkring mej och det är det ju lite dåligt med precis här. Men det är kanske typiskt mej, att aldrig bli riktigt nöjd, hahaha ;)

Jag kan även känna en viss stolthet över vad jag har åstadkommit när jag går och ser ut över mina åkrar. Hur många trodde att jag skulle fixa det när jag flyttade hit?? Inte jag iallafall, eller jo, någonstans måste jag ha gjort det för annars skulle det ju aldrig gått. Men inte har det varit någon dans på rosor direkt men vem har sagt att livet är det?? Jag har bevisat för mej själv ( och troligtvis även för andra) att med lite slit, jävlar anamma, tålamod och tro på sej själv så kan man komma hur långt man vill.....

Glöm inte att drömmar är till för att uppfyllas!!!

Kommentarer
Postat av: Olof

Du har helt rätt Hanna!! Bara man vill så går det!! Du har helt rätt i att det är inte lätt alla gånger, men det är ingen som har sagt att det ska vara det heller, jag länkar till en låt på youtube som jag tycker stämmer väldigt bra just på temat att det inte är nån som har sagt att det ska vara bra och lätt alla gånger, ta den nån minut och lyssna riktigt noga på den härliga texten!



Ta och kämpa på så kommer du gå precis hur långt du vill!!

2010-05-11 @ 00:09:33
URL: http://www.youtube.com/watch?v=OORixajJEOA
Postat av: lotta

Ja, det kostar att ligga på topp! Fantastiskt vilken tjej du är !! Hälsar en sörmladsbonde

2010-05-11 @ 08:15:26
Postat av: Lisa

Imponerande som vnaligt... De är bara kärleken som fattas ;)

2010-05-11 @ 08:51:47
URL: http://lisa-lind.se
Postat av: A

Jag visste att du skulle fixat! :)Du är duktig

2010-05-11 @ 10:57:40
Postat av: Marina

Hej.

Det är så härligt att läsa dina inlägg.

Du e så possitiv o har sådan kämparanda.

Man önskar dig inget annat än lycka o välgång.

Men glöm ej att varva ner o tänka på dig själv någon liten gång då o då.

Ha det.

Postat av: frans

Det är helt rätt...bara man tror på det själv brukar det gå...men inte alltid helt problemfritt

2010-05-11 @ 22:00:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0