Inspirationsdag!

ÄNTLIGEN!! Idag har jag varit iväg på en inspirationsdag för lantbrukare tillsammans med LRF och kommungruppen i Falköping. Fokus för dan har varit framtidens mjölkproduktion. Intressanta och inspirerande små föreläsningar som har väckt många funderingar till liv i skallen... Jag tror på mjölken, och jag vill kunna leva på att producera denna underbara vara!

Ni vet väl att mjölken innehåller 18 av de 22 näringsämnena!!!!

Jag tycker att det verkligen är på tiden att de blir sånna här träffar där man går ihop och diskuterar framtiden, det finns så mycket man kan göra för att utveckla sej själv och sitt företag.... Sen tror jag också att vi måste bli bättre på att "marknadsföra" oss själva för er konsumenter. Eller har jag fel?? Frågan är bara vilket sätt som fungerar bäst?

Kanske kan ni komma med bra tips?? T.ex vad ni vill veta om oss bönder och vad ni tycker är viktigt??



Nu ska jag nog göra som dom här små fröknarna!! Fick en riktig karl till gården igår men han vill absolut inte va med på bild så ni får hålla er lite till tåls ;)

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag tycker om att läsa om olika gårdar på mjölkpaketen.

Det jag tycker är viktigt är ju såklart djurhållningen. Att korna har det bra och får gå ut så mycket som möjligt.

2010-11-19 @ 14:07:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0