Möka, möka hela dan

Krafterna börjar sakta men säkert återvända till kroppen =) Har hunnit möka ut en hel del kalvkättar innan orken bara tvärdog, men för bara nån dag sen orkade jag inte ens titta på den där grepen! Det är så härligt att jobba med djur, även om inte möka hör till de roligaste och lättaste sysslorna så blir jag ändå på nåt konstigt sätt glad när jag ser hur glada kalvarna blir av ny halm att busa runt i. Dessutom så tror jag vi alla trivs mycket bättre av att ha de rent omkring oss och inte skit upp till armhålan (även om de händer ibland)

Självklart har jag haft sällskap av både hundar och katter. Hundarna har legat och myst i halmen och katterna kryper ner i kalvarnas höhäckar och gosar ner sej i höet =) Och jag svettas ;)


(.....fast är fortfarnade lite putt över att jag troligtvis missar LRF ungdomens stämma+bowling även detta år...*suck*)



Hittade ett gammalt kort på kissarna, tyvärr är inte alla sötnosar i livet längre... =(

Kommentarer
Postat av: Berit

Så söta kissemissar du har ...Är det 5st du har ??eller har du fler ?? Och du har väl 2 hundar ??du nämner bara Tuva. Härligt med lite smådjur också...Ha det så bra /Kram.

2010-11-15 @ 20:19:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0