Snöstorm

Shit vilken första advent vi får iår!! Här omkring är det väl mer eller mindre cirkus... Snön har yrt här hela dan! Bara att ikväll ta sej till damerna i den andra lagårn 1,5mil bort va ett riktigt äventyr! Nästan halva vägen va tack och lov plogad men sista milen vart då inge roligt. Va väldigt glad över att jag har en stor bil med 4hjulsdrift som kunde plöja sej fram genom de gigantiska snövallarna som va på vägen. De sista kilometerna räddade ett par gamla traktorspår mej som inte riktigt hunnit yra igen, annars hade jag aldrig tagit mej dit. Va bara att hålla tummarna att bilen följde spåren för inte är det så lätt att styra den i sånna lägen. Men vi kom dit och nu är vi äntligen hemma igen.

Det riktigt viner runt knutarna på mina gamla otäta kåk, fönstren ser man inte ett dugg ut genom för all snö som yrt upp på glasen. Men visst är de ändå lite fascinerande att de kan bli så här??

Undrar om de ens går att få upp ytterdörren imonbitti om det här fortsätter hela natten....

Men det märker vi imon! Ska nu unna mej en varm dusch och sen blir det läggdags för min del!

Kram Hanna

var är vägen??

Så här såg det ut den 21 februari, än så lände är det tack o lov inte så här mycket snö hos oss än...



En sån här ren skrapgång lär jag väl aldrig mer se när korna fått komma in ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0