Stackars kossan...

Igårkväll va inge kul... när jag kom ner till den andra lagårn möttes jag va det här.



Kossan som kalvat tidigt på morgonen hade nu fått kalvförlamning och va inte alls pigg =( Bara att ringa ut veterinären... Men jag ska väl inte klaga för mycket har inte haft nån sen i våras, tror bara det är den tredje i år och med tanke på att jag har runt 150kalvningar om året så är kanske inte det så illa...



Dax för behandling!

 

Hon svarade bra på behandlingen och idag märks det ingenting på henne =)

Imorse var det dax att åka ner en sista vända till Växjö för att hämta hem mina flickor som har varit där i somras. Klockan sex hämtade Johan upp mej med lastbilen och vi for iväg. Men jag va inge vidare resesällskap dit ner, innan vi kommit till Mullsjö sov jag som en gris och vaknade inte förräns vi var nästan framme. *skäms lite* Men på vägen höll jag mej vaken hela tiden! ;) Det va härligt att se mina kvigor igen =) Så nu går dom här hemma där jag kan "prata" med dom varje dag igen =)

Tänk om hela hösten kunde va så här härlig? Jag & Tuva passade på att mysa lite extra ute i solen!



ÅHHH så gott det är att bli kliad på magen =)

Har avbytare ikväll (så skönt!) så tänkte passa på att dansa loss med dammsugaren en vända innan det är tid att åka och mjölka i nästa lagård! Och va funkar då bättre än schlager??



Njut av fredagkvällen =)

Kram ///H


Kommentarer
Postat av: Lantisen

Det är ett bra facit med bara 3 kalvförlamingar på så många kalvningar,men jobbigt när det händer.

Sova i bil är väl det bästa som finns,när man inte kör förstås!

Mjölkbönder är väl aldrig utvilade.

2010-10-16 @ 15:16:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0