Fingerproblem

Ajajaj, varför är det alltid det fingret man redan har ont i som man ska slå emot allting med? Ringde vårdcentralen igår för att få lite råd om va mer man kan testa för att få ordning på inflammationen men sköterskan jag pratade med tyckte jag skulle komma in så en läkare fick titta på mitt stackars finger. Så när alla kor va färdigmjölkade åkte jag in till falköping så dom kunde ta sej en titt. Det blev mitt snabbaste läkarbesök någonsin, max två minuter tog det, och det som tog längst tid var nog när farbror doktorn skulle lägga in mitt besök i datorn. Han tyckte jag skulle åka hem och ta ett såpa-vatten bad till fingret i 20min... Så här sitter jag nu med pekfingret iblöt och hoppas innerligt att det hjälper, har tyvärr inte märkt av minsta effekt än tycker snarare att svullnaden ökar... Men men den som väntar på nåt gott =)

Har funderat på att sticka hål på allt och se om det kommer ut nåt trevligt, men har inte vågat det än. Är rädd jag får in mer skit än de som kommer ut. Va hade ni gjort??



Allvarligt, hur sjutton kan jag skriva ett inlägg om ett finger??? Hahahaha

Kommentarer
Postat av: a

Be bror o trycka till utahelvete så kommer det nog ut!

2010-09-18 @ 22:03:20
Postat av: Berit

Hej Hanna!!!!

Det ser ut att vara mycket var i fingret.

Har du Alsolsprit hemma,Ta en kompress och blöt den

riktigt och lägg en gasbinda om i natt.För du måste

få ut varet.Gör på samma sätt i morgon med .Men du måste skydda ditt finger ,när du är i ladugården.Ta på dig handskar.Har provat detta och det hjälpte mig.Hoppas du bli bättre /kram Berit.



2010-09-18 @ 22:53:47
Postat av: jonas

Sticka hål! det måste ut det som är i, jag hade nått liknade och jag gjorde hål och det försvan,

2010-09-19 @ 09:11:11
Postat av: lotta

Jag brukar ta hål , det brukar genast bli bättre då !

2010-09-19 @ 13:45:04
Postat av: Cicci

Ta och stick hål på det så kommer både smärtan trycket och varet att försvinna.

2010-09-19 @ 15:53:40
Postat av: Cicci

Ta och stick hål på det så kommer både smärtan trycket och varet att försvinna.

2010-09-19 @ 15:53:57
Postat av: Cicci

Ta och stick hål på det så kommer både smärtan trycket och varet att försvinna.

2010-09-19 @ 15:54:12
Postat av: Cicci

Ta och stick hål på det så kommer både smärtan trycket och varet att försvinna.

2010-09-19 @ 15:54:18
Postat av: Cicci

Ta och stick hål på det så kommer både smärtan trycket och varet att försvinna.

2010-09-19 @ 15:54:24
Postat av: Cicci

Ta och stick hål på det så kommer både smärtan trycket och varet att försvinna.

2010-09-19 @ 15:55:00
Postat av: Cicci

Ta och stick hål på det så kommer både smärtan trycket och varet att försvinna.

2010-09-19 @ 15:55:14
Postat av: Pia

Ta INTE hål på skiten! Det är äckligt! håller med Berit längst upp!

2010-09-20 @ 09:53:16
Postat av: Hanna

Sorry Pia tog hål på skiten igår och det va SKIT ÄCKLIGT!!!!!!!!!!!! Kom ut massa blod, var och äckel! Så går runt med ett ömmande bandagerat finger och ser allmänt fånig ut som vanligt ;)

2010-09-20 @ 10:57:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0