Det lönar sej...

....att STÄDA! Har äntligen hittat mina glasögon som varit borta i över en månad nu!! =) Väntar finbesök över helgen och får som vanligt panik över hur det ser ut här inne! Förstår inte hur jag lyckas skita ner så mycket som jag gör när jag aldrig hinner vara inne! Kan inte låta bli att bli imponerad av alla småbarns föräldrar som ska hinna med att tvätta, laga mat, handla mat, lämna barn på dagis, hämta barn på dagis, städa, jobba, fixa i trädgårn, få tid över för varann osv osv...

Herregud jag är ju själv och borde ju ha all tid i världen över för att kunna hålla en bra standard här men icke då... Antar att de hela faller på engagemang eller nåt. Kan inte hjälpa att jag hellre går och är petnoga i lagårn men struntar i mej själv... Varför har jag så svårt att prioritera mej själv? Det är ju rätt korkat av mej men antar att det är lätt att fastna i "gamla hjulspår". Men visst borde de va lite roligare att städa om man hade varit två, eller?

För visst fasen hade de varit så mycket roligare att komma in till ombonat och fräsht hus och inte som nu, värsta "ungkarlslyan", vadå fördomsfull? Men ni fattar va jag menar va?

Måste iväg och handla imon med så inte mina stackars gäster behöver svälta! =)

Vore kul om fler kunde ta sej en liten stund till att kommentera förra inlägget om hur ni tror framtiden ser ut för det svenska jordbruket?!

ta hand om er!
/hanna

Kommentarer
Postat av: Tobias

Det där med städningen kan jag relatera till. Kan iofs bara tala för mig själv, men det känns som att man har lättare att hålla rent runt ikring sig när man inte bor själv. När man bor själv så är det liksom bara man själv som måste leva i skiten. Så det funkar för mig iaf.



Ha en bra dag!

2011-04-30 @ 01:10:06
Postat av: Anonym

hej hanna! vet du varför emma englund slutat blogga?

2011-04-30 @ 11:58:59
Postat av: Berit

Hej Hanna !

Har en liten undran .. om du vet om bonde Emma

har slutat att blogga ? Synd i så fall..

Ha det så bra

Mvh Berit.

2011-04-30 @ 15:55:14
Postat av: Hanna

Hej! Jag har inte pratat med Emma på ett tag nu men tror hon skulle säga till om hon lägger ner bloggen... Är nog fullt upp bara, våren är alltid en hetsig tid på landet.

/Hanna

2011-05-01 @ 13:24:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0