Farmor, jag saknar dej!

Farmor, jag vill ha dej här - NU! Imorgon blir det den åttonde julen utan dej.... Det blir ingen riktig jul för du fattas ju!

Farmor, idag skulle vi firat din 87:e födelsedag... Åh, det är ju så orättvist! Varför kan du inte va här hos mej nu för? Jag saknar dej så!

Farmor, minns du den där julen när vi va små och våran granne Åke kom o va tomte för oss? Jag insåg ju inte då att de va han men med tanke på vad som hände den kvällen så har det blivit ett härligt julminne att skratta åt... Kommer du ihåg att han tappa masken när han skulle bocka o tacka för sej? Jag kommer ihåg hur alla vuxna helt plötsligt exploderar av skratt, vi barn är helt inne i våra julklappar att vi varken ser eller uppfattar vad som händer... Men ojojoj vad ni skrattade! :)

Farmor, kommer du ihåg sista julen vi firade ihop?? De va rätt så mycket snö ute så vi fick lasta på dej och rullstolen på traktorskopan får att få hem dej till oss. Jag minns att du först tyckte de va lite läskigt men jag minns också glädjen i dina ögon av att känna vinden o snön i ansiktet...

Farmor, vi är så lika du och jag.

Farmor, jag älskar dej - för alltid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0