Boktips, ja tack!

Insåg under kvällspromenaden med Tuva att det finns ytterligare en till stor fördel med snö, Tuva är inte längre en svart hund nånstans i mörkret utan en svart hund i den vita snön. Jag kan hela tiden se vart hon är nånstans när hon springer ut på åkrarna och nosar spår i snön. =) Supersmidigt ju! Annars när det inte är så här just och vitt ute på kvällarna så ser man bara lite av hennes reflexväst om man ha tur! Vi båda är ju så duktiga som har reflexvästar på oss! =)
 
Skulle vilja ha hjälp med lite bra boktips! Har nu läst ut alla böcker jág fick i julklapp och måste nu investera i lite nya ;) Jag läser vansinnigt mycket! Eller försöker iallafall, jämt när jag är inne så kommer boken fram under nosen. Har fått rätt fina glirningar när jag blivit påkommen med att stå och röra om i maten på spisen med ena handen samtidigt som jag står med en bok i den andra och egentligen inte har en susning om vad som händer på spisen =)

Men att läsa är en fantastiskt sätt för mej att släppna av och verkligen inte tänka på nåt annat. Jag försvinner in i en helt annan värld! Att då försöka prata med mej är helt lönlöst, uppfattar varken tid eller folk omkring mej.... Men det är väl det som är tjusningen med böcker, att få komma in i en annan värld och bara glida med =)

Så snälla hjälp mej nu!!

Jag läser mycket deckare, mest svenska hittills. Även Dan Brown och Robert Ludlum är favoriter! Har ni inte läst Roberts böcker måste ni göra det, dom är vansinnigt spännande!!

Kramar Hanna

Kommentarer
Postat av: lotta

hejsan jag kan rekommendera Carin gerhardsens deckar böcker Hammarbyserien e inne på den tredje boken å dom e svåra att sluta läsa =)

2011-01-12 @ 22:39:35
Postat av: Helen

Gillar du smaskiga deckare är Michael Connelly toppen! Sedan finns ju Nora Roberts härliga romaner som man verkligen inte kan lägga i från sig. De är bra för de kommer man snabbt in i igen om man lyckas lägga bort den!



Ok en till kom jag på, Nicholas Evans, han som skrev mannen som kunde tala med hästar (Läs den om du inte har!!) Han har iaf skrivit två böcer till: i Vargarnas närhet och eldfångaren. Alla de tre är läsvärda! Fast det är ju bara vad jag tycker ;)

2011-01-13 @ 10:47:10
URL: http://kallgard.blogg.se/
Postat av: Martin

Om du gillar kriminaldeckare så rekomenderar jag en bok som heter I döden dina män av niklas ekdal.

2011-01-13 @ 16:36:03
Postat av: malin - home on the range

Läs Marie Jungstedt, om du inte redan har gjort det. Garanterat mardrömmar :-)

2011-01-13 @ 17:07:33
URL: http://www.homeonrange.blogspot.com
Postat av: Bokmalen

Jag har precis läst ut Vyssan Lull av Carin Gerhardsen. En deckare som är spännande och lättläst! Hon har skrivit fler böcker som jag snart ska njuta av!

2011-01-13 @ 18:15:14
Postat av: Tessan

Hej!

Camilla Läckbergs alla böcker är hemskt bra! Har du läst dom? :)

2011-01-14 @ 05:37:09
Postat av: Katrin

Hej Hanna:) Jag älskar oxå att läsa,det är världens bästa avkoppling i mitt tycke. Jag läser också mycket deckare, jag rekommenderar dessa för´fattare: Camilla Läckberg, Viveca Sten, Ann Rosman (superbra författare),Carin Gerhardsen,Johan Theorin, Peter Robinson bla. Sen finns det en amerikansk författare som heter Jodi Picoult som skriver väldigt bra böcker,inte rena deckare, kanon bra. Måste även rekommendera två av mina absoluta favoritböcker någonsin. "Den hemliga historien" av Donna Tartt och "100-åringen som klev ut genom fönstret och försvann" av Jonas Jonasson, garanterar att du får skratta! Kan inte du ge lite av dina bästa boktips?



Tack för en bra blogg:)

2011-01-14 @ 12:23:51
Postat av: Abe

Skulle rekommendera "Kafka på stranden" om du inte känner till boken redan! Bra läsning :-)

2011-01-14 @ 17:54:56
Postat av: Sandra

Twilight böckerna! :)

2011-01-14 @ 18:36:03
URL: http://vastanalantbruk.blogg.se/
Postat av: Ninna

Lars Kepler - Paganinikontraktet

Leif GW Persson - Den döende detektiven

Så grymt bra böcker!!

Kram

2011-01-15 @ 06:44:02
Postat av: Jenny

Hej

Läser din blogg med jämna mellanrum. Spännande med ladugårdsbygget. Vi håller på att planera nåt liknande här hemma.



Lars Kepler är en riktgt bra författare som skriver spännande böcker, har sträckläst hans böcker och väntar på fler från honom.



Hälsningar

Jenny

2011-01-15 @ 12:50:38
Postat av: Elin G

Jag skulle verkligen rekommendera (som någon tidigare också skrev) "Hundraåringen som klev ut genom huset och försvann" av Jonas Jonasson. Det är en dråplig och väldigt underhållande bok med många små cliffhangers som gör det svårt att sluta läsa :) Den påminner lite om Arto Paasilinnas böcker om du läst någon av dem? och det är även lite Forest Gump över den. Läs!

2011-01-15 @ 23:31:39
URL: http://eling.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0