dyster stämning

Är det någon som har det hemliga receptet på hur man räcker till??? Hur man gör för att inte folk som är viktiga för en ska känna sej åtsidosatta och utanför? För jag lyckas tydligen ingen vidare med det.... Eller rättare sagt jag klarar det inte alls!!! Och det håller på att göra mej tokig! Känner mej så megamisslyckad!!

Hur sjutton gör man??

För det är så vansinngt jobbigt att veta att nån är ledsen och känner sej nere, hade jag kunnat trolla hade jag gjort nåt åt det ögonaböj!!

Hur gör man? Ska man hålla sej undan??

Usch vilket depp det här blev då....

Kommentarer
Postat av: Lantisen

Snälla du,hur skulle du kunna ha tid till att "ta hand" om åsidosatta vänner?

Det är ett under att du hinner det du gör,jag är visserligen i dina föräldrars generation(gissar jag)

men när vi var mer aktiva bönder med mjölkning och allt därikring så hann vi inte med allt som vanliga människor såg som självklart att hinna med.

Det är ju du som skulle behöva stöd snarare.

Är det någon som "kräver" din uppmärksamhet så kan väl den/de personerna komma till dig och tillbringa en helg i ladugården,all samvaro är värdefull-

Oj här blev jag visst lite upprörd!!

Men jag hoppas du förstår att en bonde kan inte leva som alla andra,thats it!

Med ditt nybygge och allt omkring så måste din tid läggas där,det tar tid att komma in i allt nytt,sen blir det säkert enklare när allt flyter.

Många kramar och uppmuntran !!

2011-01-27 @ 09:16:49
Postat av: Hanna

Jag tror det är viktigt att visa att man finns där, oavsett om det är för stunden. Väldigt svårt det där när någon man bryr sig om mår dåligt!



Vill tacka för en grymt bra blogg :)

kram Hanna

2011-01-27 @ 12:35:04
Postat av: Åsa

Glöm inte bort de som betyder mkt för dig! Det är dom personerna som är viktiga! Min (nu fd.) sambo hade/har samma problem som du med lagård och allt som ska göras på gården. Han glömde bort mig/ hade inte tid för mig och nu är vi inte längre ett par efter många år tillsammans. Så man kan sluta ensam i värsta fall. Sen är det ju upp till var och en vad man tycker är viktigast - gården eller sin familj.

2011-01-27 @ 18:34:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0