Pinsamheter

Har lyckats göra bort mej lite nu två dar i rad....

Pinsamhet 1.
Igårkväll när jag va ute på min lilla skidrunda råkade jag ringa upp min granne i fickan. En klassiker vi alla väl varit med om =) Lyckligt ovetande stakar jag vidare och efter en stund börjar min mobil ringa, åker just då i en liten nerförsbacke och bestämmer mej för att min balans inte räcker till för att försöka fiffla upp en telefon ur fickan samtidgt som jag åker nerför. När rundan är klar och jag stannar till för att kolla upp vem som ringde börjar min telefon ringa igen. Den här gången är det en annan granne som ringer. Han undrar oroligt hur det är med mej och vad jag är nånstans, flåsande berättar jag att jag är ute och åker skidor... Då berättar han om granne nr 1 som har fått ett konstigt meddelande på mobilsvaret och när han kollade upp nr så vad det ju mitt. Han hade försökt ringa mej (de va alltså han som ringde när jag inte kunde svara) och blev orolig att nåt hade hänt mej och ringde då upp han som bor närmast mej... Skönt och veta att man har grannar som bryr sej =)

Pinsamhet 2.
Detta hände idag och inte va de första gången heller. Va hemma hos päronen på middag för vi skulle passa på att fira bror lite. Även mormor, morbror och hans fru va på besök. När middagen och tårtan va uppäten sköt jag tallriken framför mej för att vila huvudet mot bordet. Va jag inte hade tänkt mej va att somna där och dessutom lyckades jag visst snarka rätt bra också. Vaknade till efter en liten stund och utbrister nyvaket "oj somnade jag?" Alla börjar då skratta och förklarar att jodå, de hörde vi allt =)

Haha så kan det gå när inte haspen är på =)

Den här kossan extrajobbar lite som dagmamma åt några kalvar, medans hon står och slickar på en kalv passar två andra på att tutta i sej lite mjölk =) Det gäller ju att ha många bollar i luften samtidigt eller hur??


Kommentarer
Postat av: P-J

Mycket trevlig blogg det här måste jag bara få säga, kul att läsa vad andra bönder håller på med :) Läge att fylla på med nya tjurar i kväve kärlet? Gunilla var hemma hos mig idag när du ringde :P Hur många Jersey kor har du föresten?

2011-01-10 @ 19:47:09
URL: http://p-j.bilddagboken.se/p/main.html?
Postat av: Hanna

Hej P-J!!



Här finns just nu 4st jerseykor, men hoppas det kan bli några fler så småningom =)



///Hanna

2011-01-12 @ 22:10:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0