Årskrönikan del 1

Här kommer nu första delen av min alldeles egna årskrönika =)

I mitten av februari drog ett riktigt snöoväder fram och avskärmade oss för nåt dygn, vi va helt insnöade och det va bara att vänta ut ovädret. Dagen efter gick jag, mamma och hundarna ut på en härlig vinterpromenad...



insnöat hus

var är vägen??
snö, snö i mängder!!

Det va faktiskt även då jag gjorde min debut i bloggvärlden!

I slutet av februari kom "lilla räkan" till världen, alldeles alldeles för tidigt. Dom första dygnen va riktigt kritiska men hon piggnade till efter nån dag, tyvärr dog hon någon vecka senare.
Förmodligen va inte allt "färdigt" invändigt =(




Mitt liv består ju mest av jobb o jobb, men det finns faktiskt undantag. I mars åkte jag upp till Gävle för att hälsa på söta Jonna. Helt underbart att komma iväg och få ladda upp batterierna ibland =)



Den helt klart största händelsen det här året är ju förstås lagårdsbygget... Det har upptagit i stort sett all min tid under månaderna som gått tills allt äntligen blev klart. Att bygga är en sak men att samtigt orka och hinna med att sköta alla sysslor och djur under tiden, ojojoj. Inte konstigt man har varit trött egentligen =)

Den 19april va det äntligen dax!!



Dax att börja uppfylla min stora dröm...







Våren största höjdpunkt enligt mej är ju självklart betesläppen, när djuren får komma ut och det riktgt sprätter i dom. Det här året blev det lite annorlunda eftersom kornas betessläpp skulle filmas och bli till en reklamfilm. Erkänner att jag fortfarande blir lite paff när jag själv dyker upp i rutan under reklampauserna på tv ;)







Även fast djuren är ute så kräver dom sin dagliga tillsyn, man kollar så att alla verkar friska och mår bra, att dom har vatten och mat och att inte stängslet är ner rivet... självfallet är Tuva med och assisterar =)









Nu mina vänner orkar jag inte mer ikväll, sängen kallar på mej och jag klarar inte stå emot längre =) Men fortsättning följer!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0