Uppdatering!

Här har det hänt massor och jag har inte hunnit med att uppdatera bloggen... Men här kommer en liten snabbuppdatering =)

I onsdags hade jag och brorsan våran årliga minisemester när vi for till Borgeby i skåne för att gå på maskinmässa, ja de är så vi bönder bruka göra, slå ihop nytta och nöje =) Dan va kanon, solen sken, mycket intressant att titta på och en himlans massa trevligt folk! Träffade både nya och gamla vänner som jag inte träffat på jättelänge!!

Och som vanligt finns de massor att göra här hemma på gården, kvigor som ska flyttas till nytt bete, boxar som ska mökas ur, kor som ska semineras, plansilofack som ska tvättas, ja listan tar aldrig slut =)

Igårkväll följde jag med min syster och tittade på Drängarna som gästade Vara, hade absolut ingen lust att åka, va snotrött men hade ju lovat att köra på henne så de va bara att masa sej iväg... Vilket himla ös det blev när dom kom upp på scenen, vilka energinissar!!!

Men nu till de bästa av allt! När jag fyllde 25 för nån vecka sen fick jag en hemlig present av syster, allt jag visste var att den 2juli kl 12.00 skulle jag befinna mej i vedum. Så igår va det äntligen dax och vet ni vad som väntade mej?? Det visade sej att jag skulle få en ansiktsbehandling!! Snacka om att komma till himlen! Det va helt fantastiskt! Vet inte när jag va så avslappnad sist... Känner mej lite som en ny människa, eller åtminstone en med nytt face =) Kan verkligen rekomendera detta. I en timme låg jag där och svävade på små moln medans mitt ansikte fick sej en riktig makeover...





Jag i fransk rödlera... Snyggt va?? Men den gjorde verkligen susen, man kände hur allt äckel bara sögs upp och försvann =) Det pirrade och brändes som bara den =)

Efteråt hade vi beställt middas hos mormor och nåt som då hör till är en liten middagslur på kökssoffan =) mmm... Min mormor har verkligen gröna fingrar och när man ser hennes trädgård kan man då inte tro att den sköts av en snart 93årig krutgumma!! Här ser ni en av hennes alla hemmagjorda fågelskrämmor! Tänk så mkt man kan använda en strumpa till!!



Nu blir det sängen för min del! Har en hård vecka att se framemot!!!

Kram på er!!


Kommentarer
Postat av: Madde

Hej! Kul med en lantbruksblogg! Vilken utbildning gick du på gymnasiet? Det finns en mängd gymnasieprogram inriktade mot lantbruk idag och man kan läsa Naturbruksprogrammet med flera olika inriktningar, ex djur, lantbruk och skog med profiler mot ex häst, hund och djurvård. Se alla utbildningar här: http://www.yrkesprogram.se/naturbruksprogrammet-nb.

Var det lika brett utbud när du gick gymnasiet?

Ha en fortsatt härlig sommardag!

2011-07-07 @ 11:32:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0