En liten snabbrepris

Nu har jag äntligen tagit mej lite tid till att landa bakom datron! Nackdelen med fint sommarväder är att man inte vill va inne överhuvudtaget!! Men nu så får det allt va bra för idag!! Det har ju hänt en hel del som jag inte hunnit berätta om!

I söndags hann vi fira morsdag, mormor, morbror och lilla vovven Elsa kom besök och åt middag med oss =) Elsa är ett litet charmtroll som trivs allra bäst i husses knä...





Att sitta i mormors knä va visst också helt okej! Elsa x2

Himlans värme som hittade hit igår, va riktigt svettigt att ösa på grus på limpan. Tog hundarna med mej på en tur för att kolla till kvigorna på bete och hundarna passade då på att bada medans jag avundsjukt stod och titta på!



Idag har småflickorna fått komma ut på bete för första gången... Alltid lika spännande med djur som inte är van vid eltråd, men dom här än så länge skött sej exemplariskt och gjort "mamma" riktigt stolt! Hoppas innerligt dom är kvar i hagen här utanför när jag vaknar imon =)



Mina två jerseyflickor går nu i hagen här utanför, både va superljusa när dom föddes men har under hela vintern varit nästan helt svarta, mini doris (t.v) har ljusnat i färg väldigt mycket det sista och nu har den andra lilla hönan också börjat fälla sin vinterpäls....



Men det bästa av allt är att jag har anmält mej till tjejvasan 2012!!!! Längtar redan efter snö så man kan börja åka lite skidor igen =) Knäpp?!

Ha en underbar helg nu!!!


Kommentarer
Postat av: Emma

Hej Hanna! Härlig blogg du har :)



Tänkte bara höra om du vet om Emma lever eller? Många läsare som undrar.



Kram

2011-06-03 @ 00:03:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0