en tjatig bonde!

Hmmm jag tror nog att en del servicemän tycker jag är världens jobbigaste bonde! ;) Men jag blir lite fustrerad när mina foderstationer inte fungerar som jag vill att dom ska göra!!!! Dom tycker nog att jag är tjatig och paranoid men det har ju varit så himla struligt med dom och dataprogrammet sen vi drog igång mjölkstallet och jag börjar väl bli rätt så less på skiten... Två gånger och "skiten" kraschat utan att nån vet varför och i slutändan är det ju jag och korna som blir drabbade när dom inte får sitt foder som dom ska ska! Hoppas verkligen dom här problemen tar slut snart.... Tycker min inkörningsperiod borde ta slut snart... Men tills allt fungerar få dom stå ut med mej =)

Igårkväll hände det igen och lika otäckt denna gång. Jag gick nere  i gropen och mjölkade som jag brukar göra och börjar efter ett tag känna mer yr och lite smått illamående. Huvudet börjar dunka och det känns ungefär som att de ska explodera. Det känns som jag går lite i ett vacuum och allt låter väldigt avlägset så där. Så mor och bror kom och löste av mej, va rädd jag skulle tuppa av där på golvet. Men tack och lov så kändes det bra när jag vaknade imorse. Är andra gången nu på nån vecka som det blir sådär... Hoppas jag inte håller på att bli sjuk!!

Nu är det bäst att återgå till arbetet! Fram med grepen och göra rent kalvningsboxarna!

Kommentarer
Postat av: Lantisen

Jag håller med om att man ska fortsätta "tjata" när saker man köpt inte fungerar,om de var lika angelägna att rätta till felen som de är när det ska säljas då skulle det vara ok.

Det kanske kan vara stress som gör att du mår dåligt,det är ju en riktigt stor investering du gjort och att det inte fungerar påverkar säkert.

Så fina jersey-kor du har,vi hade 2 st när vi hade mjölkkor,den ena mjölkade enormt bra och var en riktig personlighet,hon uppförde sig som att hon var en JERSEY och de andra bara kor....svårt att förklara men sån var hon.

2011-03-17 @ 07:48:23
Postat av: Hanna

Finns ingenting värre än när grejer inte funkar som de ska, speciellt inte när korna blir lidande så förstår dig :)

2011-03-17 @ 14:19:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0