Små små ord av guld

Vad vore livet utan dom där små små sakerna?? Dom där sekunderna när man stannar upp och kanske kliar en ko på halsen och pussar en kalv medans man stressar på i 110, när man blundar och kisar upp mot en värmande sol? Eller när man unnar sej några extra minuters busande och pinnkastande med just då världens gladaste hund? Mitt svar - INGET! Det är ju de som gör att man orkar, att man känner att man lever och inte bara en är en robot!

Små små stunder av berusande lycka blir massor av lycka! En lycka över att få leva sin dröm, en lycka över att ha en familj som älskar en, en lycka över att faktiskt ha klarat av det där som man aldrig trodde...

Jag fick ett sms nu i eftermiddag när jag höll på att stöka runt nere i gropen, det va väldigt kort men de få orden räckte för att få mej att sträcka på mej lite och le... "Vilka fina kalvar!" Jag sålde nämligen två tjurkalvar idag och när bonnen fick hem dom så ploppade detta sms in.... Vilket beröm! =)

Det går att hitta ljusglimtar mitt i allt det jobbiga... glöm inte de!




Kommentarer
Postat av: Lasse

Härligt Hanna.Du har som allti rätt inställning.

Hoppas du får en bra dag och helg.

2011-03-25 @ 07:15:52
Postat av: Sanna

Håller med till tusen!

Ha en bra helg, hoppas inte korna krånglar för mycket ;)

Kram Sanna

2011-03-25 @ 16:19:32
URL: http://shesasaint.blogg.se/
Postat av: Linda

Åh, ja, tak for at du erindrede mig om netop de der vigtige små øjeblikke, som kan gøre en hel dag til noget specielt - og måske også gør morgendagen endnu bedre ........



Hilsen og fortsat god arbejdslyst og fortsat iagttagelse af livets små kærnestunder - fra en dansk læser af din blog.

2011-03-26 @ 02:01:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0