Lite ur gängorna...

Hej igen! Jag ber om ursäkt för tråkiga och meningslösa blogginlägg här. Erkänner att jag är lite ur gängorna för tillfället och då blir bloggen lidande. Det har väl hänt/händer lite för mycket för att jag ska orka hålla fokus på allt just nu... Men sånt är ju livet det går upp och det går ner och det bästa med att det går ner är ju att de bara kan bli bättre eller hur =)

Idag va vi tvungna att rulla en ko, vänstersidig löpmagesförskjutning. Jippie! NOT! Men vi får hoppas att det ordnar sej till slut. Magen är på rätt plats igen och nu pillar hon i sej hö så vi håller tummar att hon piggnar till!

Har även lyckats vaccinera 23kalvar alldeles själv =) skönt dom är så snälla som dom är. Jag brukar göra det när dom står i sina ensamboxar för det är ju det smidigaste men det sista halvåret har jag helt enkelt bommat det. Så nu har dom hunnit bli stora och går i sina gruppboxar. Men bara man får in dom i ett hörn och är snabb så går det rätt så bra, om man nu inte råkar köra sprutan i sin egen hand istället =) Aj aj =)

Så här glada blir kalvarna när dom får ny halm att härja i, några sekunder och halmbalen är ett minne blott!





Bilderna är lite suddiga men dom vägrade att stå still =)

Kommentarer
Postat av: conny

VAd vaccinerar du imot?

2011-03-05 @ 15:14:36
Postat av: Lantisen

Tror du inte att vasalopps åket samt bilresan dit/hem tog en del energi,samt att vårsolen faktiskt gör en lite trött fastän man längtar efter den.

Busa i halm är det bästa man kan bjuda djuren på,det kvittar om det är kalvar eller gamla kor,lika uppskattat.

2011-03-06 @ 11:15:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0