Måndag

Nu så är jag här, igen :-) Drog med mej syrran till Skövde igår och investerade i en dator. Har lånat mammas innan men nu har dom äntligen fått igång bredbandet i deras hus så det va dax att lämna tillbaks den...

Det har en en miljon saker sen sist, lär nog inte ens komma ihåg alla :-P Förra veckan började sådär men slutade tack och lov bättre... Sjuka djur och mycket slit. Har nog inte varit inne före halv nio under hela veckan.

Men det har ju faktiskt hunnit hända en hel del roliga saker också :-) Vi dräktighetsundersökte i torsdag, som vanligt var jag nervös o förväntansfull. Men det gick bra, riktigt bra! 27dräktiga av 30, varav 23 var dräktiga på första semineringen!!! :-D Kan knappt tro det är sant!



Minimini Doris hörde till en av de duktiga flickorna som va dräktiga :-D

I fredags kväll och igårkväll hade vi förstärkning i lagårn, så kul! Ska bli skönt att få lite extra hjälp på helgerna ibland :-) Va färdig före åtta igår, när hände de senast??

I lördagskväll va de party i Kymbo, jag körde men pojkarna va bra i gasen! :-) Har nog ALDRIG skrattat så mycket i hela mitt liv! Trodde jag skulle gå sönder till slut! Verkligen en lyckad kväll!! Lite mat och trevligt sällskap är ett bra recept på en lyckad kväll, några bra historier på det gör det hela ännu bättre :-)  

Vi bestämde oss dessutom för att gå på bio igårkväll, va rätt så trött och lite orolig för att jag skulle sitta och nicka till i biostolen men det va ingen risk. Riktigt bra film vi tittade på - Hamilton!!! Helt klart värd att se!

Nu ska jag ut och titta till min sjuka ko, just nu sysselsätter hon nog rätt många. Veterinären har nog snart pratat med alla på SVA som går att prata med... Men ingen kan säga än vad det är för fel... Det började i lördags med jättehög feber 41,1! Veterinären kom ut men hitta inget "fel" på henne, vi sätter in smärtstillande och pencilin. Men febern ger inte med sej och igår hade hon blod i mjölken och kissade blod och då menar jag verkligen kissar blod, mer blod än urin när hon kissar. Hon ser riktigt risig ut, vill inte äta heller längre. Väntar nu på att veterinär ska höra av sej igen så vi kan diskutera hur vi ska fortsätta... Det som ligger närmast i gissningarna nu är akut förgiftning av nåt slag.

Någon som varit med om nåt liknande fall nån gång??

Önska mej lycka till!!
///Hanna

Kommentarer
Postat av: Sanna - en svart ko ger också vit mjölk

Riktigt fin flicka!

Hoppas kossan repar sig :/

/Sanna

2012-01-30 @ 15:21:52
URL: http://shesasaint.blogg.se/
Postat av: Lasse

Hej, Hanna . Ett stort lycka till.

Kram Lasse

2012-01-30 @ 18:38:29
Postat av: Magnus

Hej. Jag hade en ko med liknade symtom innan nyår det visade sig vara sommar sjuka mitt i vintern.Hoppas det går bra med kossan å lycka till!!

2012-01-31 @ 09:46:55
Postat av: Hanna

Magnus, hur gick de med kon? Klarade hon sej? Va gjorde ni?

2012-01-31 @ 13:06:43
URL: http://bondflicka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0