Bonde söker fru!

En sån här dag måste de ämnet bara komma upp eller hur?? =) Fick höra på radion nu för en stunds sen att TV4 släppt årets kärlekstörstande bönder, och fick då höra att en jag känner ska vara med!! Mjölkbonden Ivar från Skara! Shit va kul!!!! Blir så himla nostalgisk! Minns de som igår när hela karusellen drog igång för min egen del.

Allt började en väldigt kaotiskt dag, hade en kalvning som gått åt skogen och gick otåligt och väntade på veterinären... Mitt i allt detta så ringer mobilen, en lite smått hysterisk och stressad Hanna svarar och hör en person som börjar presentera sej, hörde inte riktigt vad hon sa så första tanken blev, jävla försäljare inte NU! Men precis när jag tänkte snäsa av henne (hade ju inte tid med sånt ville ju bara få ut kalven) så va det något som fick mej att stanna upp och istället säga : "ursäkta men vad sa du?" Medans rösten förvånat svarade "Jag heter Bea och ringer från Bonde söker fru" Då stannade min värld för en stund ska ni veta. Fick då veta att hon som jobbade hos mej då hade anmält mej till bonde söker fru!

Den dagen startade en resa som jag är så fruktansvärt glad över att jag fick vara med om!

Efter ytterligare några telefon intervjuer kom hon ut och besökte mej på gården. Även då kändes allt väldigt overkligt men var så stensäker på att jag inte skulle komma med. Efter det kom producenten och redaktören för programmet ut och hälsade på, men var fortfarande stensäker på att det inte skulle bli nåt. Så när samtalet väl kom att jag var en av dom åtta kändes det helt sjukt!!

Allt rasade sen på i en våldsamt fart! Först upp till sthlm för att träffa produktionen och de andra bönderna. Sen skulle presentations avsnittet spelas in och bara de är ju en historia i sej! Tills slut så kom just denna dagen, dagen då alla skulle få veta... Minns så väl när Jonas på tv4 (som var vår pressansvarige) ringde och sa att nu har vi släppte ut deltagarna till pressen. Efter de ringde telefonen oavbrutet kändes de som i jag vet inte hur många dar, journalister hit journalister dit. För en vanlig bonnatös var detta en liten chockartad situation. Fotografer kom ut och var här i timmar och knäppte hur många bilder som helst. Det var lokaltidningar, lokaltv, lokalradio och mitt i allt detta skulle ändå alla sysslor och djur hinnas med att sköta. Men jag ångrar ingenting, Bonde söker fru har varit ett stort äventyr och har gett mej så himla mkt!

Mer "historier" om mina äventyr från bsf kommer framöver, nu måste jag igång och jobba igen!!


Kommentarer
Postat av: Maria "grannen"

Är det Ivar Pettersson som skall vara med. =)))

Han gick året före mej på Uddetorp.

2010-04-14 @ 17:01:18
Postat av: F

Hua! Är ganska glad att man smög sig igenom det där ganska obemärkt. Men håller med, de vart tokskoj och ett äventyr! Sen så har man ju lärt känna många roliga människor dessutom!

2010-04-15 @ 04:55:10
Postat av: Mickan

haha och jag kommer ihåg väldigt tydligt när du ringde till mig & frågade: "Va i helvete har du gjort?" heehehh shit jag blev skit nervös att jag hade gjort fel i lagårn innan jag fattade att de handlade om Bonde söker fru!

2010-04-16 @ 14:52:43
URL: http://minvilda.blogg.se/
Postat av: sanna

ivar ska få ett litet brev av mig i sommar. har snart skrivit klart det :)

2010-05-25 @ 17:05:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0