Galakväll!

Japp igårkväll var det dax, LRF ungdomen i Skaraborg bjöd in till Galakväll på Bjertorps slott, men med många anmälda så blev kalejset flyttat till Lumbe och Karle i Kvänum. Eftersom de va gala över det hela va det bara att gräva fram finklänningen jag köpte till mej själv i julklapp förra året =) Alla va så himla fina!

Kvällen inleddes med ett föredrag av ingen mindre än Laila Bagge!! Det va verkligen sjukt intressant att lyssna till!! Hon va rolig, käck och bjöd verkligen på sej själv. Hon va absolut inte sån som man ibland kan uppfatta henne på tv, hon tog sej tid att prata med alla som ville efteråt och gav nog oss alla en liten spark i baken tror jag... Hon berätta om sin resa fram till idag och tryckte flera gånger på att utan ett bra kontaktnät kommer man ingenstans, våga tänka utanför ramarna och att våga göra det ingen annan gör! Väkdigt inspirerande var det!

Sen va det tid för oss att bege oss upp till matsalen för avnjuta kvällens julbord. VILKET JULBORD! Där fanns precis allt och då menar jag verkligen ALLT!!! Olika sorter av sill, lax, kyckling, kalkon, skinka, köttbullar, prinskorv, fläskorv, janson och mycket mer! Jag lovar att om man skulle smaka på allt hade man behövt 10tallrikar, minst!

Sen va det dax för samling igen för att den här gången få lyssna på kocken Dan Lexö som även är känd som kongo-Dan. Vet inte hur väl ni känner till honom, jag gjorde de då inte men så är ju inte heller matlagning en av mina stora passioner....

Kvällen avslutades med härlig underhållning. Komikerna Andreas Ljung (son till komikern Mats Ljung) underhöll oss. Att vi skrattade! Han va fantastisk rolig =) Sjöng och berätta roliga historier!

Vilken lyckad kväll....



Tofflarna fick allt stanna hemma =)

Kommentarer
Postat av: Johan

Vad snygg du är. Jag tycker du skall göra flera modelljobb så som du gjorde etter Bonde söker fru

2010-12-02 @ 16:19:04
Postat av: Anonym

Wow!! Vilken snygging!

2010-12-02 @ 20:01:59
Postat av: Anders

Snygging! Fast du är ju inte så tokig i mjölkgropen heller ;)

2010-12-02 @ 23:03:38
Postat av: Hanna P

Hejsan! Måste bara fråga vart du har köpt den fina klänningen, den var verkligen riktigt söt :) Du passade iden!! Mvh Hanna P

2010-12-03 @ 22:18:04
Postat av: Hanna

Tack söta Hanna P =)Klänningen köpte jag på Flash i jönköping för rätt så exakt ett år sen... http://www.flashbutikerna.se



Kram Hanna

2010-12-05 @ 21:03:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0