Härlig tajming...

....NOT!

Har redan varit inne i en hel timme, vet inte när detta hände senast. Klockan brukar alltid ha en tendes att passera tio på kvällen innan jag knallar in. Men kan ärligt säga att jag hellre hade varit ute och jobbat än o suttit här med en inflammerad hand som jag inte får belasta eller utsätta för upprepade rörelser. Hur lyckas man med det som bonde??

Allt började imorse, när jag började mjölka kände jag att det brände och smärtade väldigt från ena leden i armen. Tänkte inte mer på det först, slet rätt bra igår med att mocka ut hos kalvarna och hade väl bara lyckats göra nåt dumt. Men smärtan ville bara öka och öka och när jag kollade lite närmare på armen såg jag att jag hade fått en liten knöl som svullnat upp och ömmade, och när jag trycker på benet så "rörde" det sej under huden... När jag ätit frukost bestämde jag mej för att ringa sjukvårdsupplysningen för att kolla vad jag skulle göra åt saken eller om jag kunde jobba på som vanligt. Fick efter en halvtimmes kö prata med en jättetrevlig sköterska som bestämt tyckte att de skulle kollas upp så fick tid på jourmottagningen.

Där inne träffar jag en trevlig läkare, vi verkade ha mycket att prata om. Han kände väl till mej och visste precis va jag gjorde. Skönt med folk som är raka och ärliga och vågar fråga det alla undar, om jag träffat nån kille än. Jag skrattar och säger "att då hade jag ju inte suttit här utan då hade han fått göra slitgörat =)" Han klämmer och känner och kommer fram till att min sena har blivit inflammerad =( Så en rejäl kortison kur och lite försiktighet så hoppas jag nu det kommer gå över rasande fort för det här har jag då banne mej inte tid med!! Högerarmen lär ju få bekänna färg istället!! =)

I fredags blev alla julklappar inhandlande utan mammas men är ju inte så lätt när hon är med! Men känns skönt att inte behöva tänka på det mer!
 
Nu dyker nog snart päronen upp, vi ska ut och greja lite i nya lagårn!

Kramar Hanna

Kommentarer
Postat av: Johan

Hej och god morgon, eller middag är det vell snart. Tycker synd om dig. Skulle varit närmare dig så skulle jag givit dig en hand och hjälpt dig. Du är så veldig duktig i alt du gör. Så ung och satsar så stort.



Krya på dig nu



Johan

2010-12-06 @ 11:17:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0