Storröj!

Ska nu försöka skriva ihop ett inlägg utan en massa gnäll från mej, känner att jag håller på att bli en riktig gnällkärring!!! Och det kan ju knappast va så intressant att läsa =)

Idag har det varit storröj av mej och mamma ute i nya stallet. Ni vet ju hur bra karlar är på att städa upp efter sej ;) hahaha ;) Flera lass ved har vi lyckats få uppkapad och kärrat ut till pannrummet. Jag har hjälpt till så gott jag kan med mina högra arm. Även Tuva vill va med att hjälpa till, men bara med att bära dom långa pinnarna!



Zorro är lite bekvämare och tyckte han hittat en mjuk plats att vila på medans vi kvinnor jobbade, nämligen i spånhögen bakom sågen! Han hade till slut mer spån än päls men det verkade inte bekomma honom det minsta =)



Har nu tänt en massa levande ljus, Zorro ligger och snarkar vid mina fötter, Tuva ligger och mumsar på sitt ben jämte mej i soffan *bortskämd* och jag ska alldeles strax mumsa i mej lite mat... En riktig myskväll så här mitt i veckan =) Lite lyx måste väl unna sej eller hur?!

Kramar Hanna

förresten ni glömmer väl inte att gå in och läsa mina svar på era kommentarer???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0