Fel fel...

Under morgonmjölkningen idag ringde mobilen. Det visade sej då vara "spån björn" alltså han jag handlar spånet till korna av. Han kommer från skutskär söder om Gävle och pratar en härlig norrländsk dialekt. Grejen är att jag har pratat med han massvis av gånger men aldrig träffat honom. Nu ringde han alltså imorse och frågade after vägen hem till gården. Han var på genomresa och hajade till på namnet när han körde igenom samhället innan mej. För visst är de så, iallafall för mej  att man bildar sej en bild i huvudet på hur folk ser ut som man pratar med eller hör på radion men aldrig har träffat eller sätt en bild på. Lika förvånad blir jag när man träffar eller ser dom som man föreställer sej i huvudet för inte en enda gång så stämmer den bilden med verkligheten! Även denna gången visade sej mina "fantasier" ha skapat fel person. Han såg inte alls ut som jag föreställt mej!

Därför har jag nu varit tvungen att kolla runt lite på nätet efter flera exempel på personen man föreställer sej en bild av men som i verkligheten ser ut på ett helt annat sätt. Spanade runt lite på p3 hemsida för att kolla in Hanna Fahl som är programledare för p3 populär. Tycker hon har en härlig röst att lyssna på och ha i bakgrunden när jag jobbar. I mitt huvud va han en blondin med långt tjockt hår uppsatt i hästsvans...

Snacka om att jag hade helt fel!!! =)

Finns 1000tals mer exempel men dom hinner jag inte med just nu för de är dax att kila ner till kossorna igen och dra igång med kvällsmjölkningen!

Men de vore kul och höra om ni har några bra exempel??

KRAM SÅ LÄNGE!


Kommentarer
Postat av: Agneta

När jag såg Kicki på rix fm första gången på Tv hade jag svårt att tro att det var hon. Kul blogg tycker en urflugen bonnatös

2010-03-11 @ 11:11:56
Postat av: Johanna

Hej! Gillar din blogg skarpt... Vet du om Emma har slutat blogga nu, eller om hon bara har ett uppehåll nu som nybliven mamma?

Och, ja nu är absolut våren på väg... Sol, fågelkvitter och barmark, kan det bli bättre.

Kram kram

2010-03-11 @ 20:58:08
Postat av: sven olof nilsson

Hej, Hanna! Jag tycker du har en mycket trevlig blogg och du är en fantastiskt duktig tjej som driver lantbruk i stor skala.



Eftersom jag är från Småland och liksom du vuxit upp på landet, har jag följt Bonde-Emmas blogg. Jag liksom många tycker hon varit jätteduktig att växa in i rollen som "bondmora". Det har lyst och strålat om bloggen på ett särskilt sätt när hon och Magnus väntat sitt barn.



Så blev det knäpp tyst för till helgen tre veckor sedan och vi är förstås många som saknar Emma och som undrar hur det gick. På diverse vägar har vi hört att familjen mår bra. Hälsa Emma med alla goda önskningar från oss läsare! Kanske lägger hon ner bloggen nu. Det gör en del mammor när babyn kommit.

Det har hon naturligtvis full rätt att göra. I så fall tror jag att det skulle vara bra om Emma gick ut med ett "Hej då!" och berättade hur familjen mår. Det tar död på ryktena och man behöver inte kolla bloggen förgäves.

mvh/esso

2010-03-11 @ 21:03:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0