Några rader av en trött smålänning...

Kan man tänka sej, nu äntligen lyckades jag få iväg ett blogg sms... =) Inte illa av en "bondläpp" som jag!

Idag är jag bara sååå trött, var på möte igår och kom hem rätt så sent. Träffade en smålänning på mötet igår så lite "hemma" kände jag mej allt. För rötterna går ju aldrig ur eller hur? Kommer alltid att se mej som en smålänning!

Något som berör mej väldigt mycket och som har varit väldigt på tapeten nu den sista tiden är alla dessa nyheter om unga flickor som blivit våldtagna men istället för att vara ett "offer" så har dom blivit skurken i dramat. Varför?? Jag är väldigt dåligt insatt i det här, vet bara de jag har hört på radion typ. Så jag ber om ursäkt om jag fattat nåt av det här fel, men hur som så måste vi väl alla kunna visa lite medmänsklighet? En stor blomma från mej till alla som vågar säga ifrån och gå emot strömmen för att hjälpa någon som behöver!! Ni är verkligen guld värda!

Nu tänker jag och hundarna ge oss ut och gå i solskenet! Ha en underbar dag allesammans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0