Så kan det gå...

Ännu en dag som bara springer ifrån mej, måste nog lära mej att springa snabbare ;) Har nog ändå varit en rätt händelserik dag. Fick hjälp av Johan att flytta en massa djur idag, tycker det är för kallt att köra dom i min djurtransport. Kommer ju åt att blåsa på dom så in i bängen och eftersom det va kor som närmar sej kalvning och kalvar som skulle flyttas så kändes det som en väldigt dålig idé. Men då är det tur man har snälla grannar/vänner som ställer upp och kommer med stora djurlastbilen så djuren slipper stå ute i draget. Sen så är det ju inte heller så dumt att sitta inne i en varm lastbilshytt och skumpa fram i snön.

Det blev en spännande resa! Vägarna är fortfarnade väldigt dåligt pplogade på sina ställen och på vägen ner till den andra lagårn hamnade vi efter en DHL lastbil. I en liten halvtaskig kurva får den möte och tyvärr möter han en sån där förare som abslout inte vågar lämna mitten av vägen, så lastbilen försöker hålla ut så nära snövallen han vågar. Då händer de, lastbilen försvinner ner i diket och både jag och Johan utbrister samtidigt "NU VÄLTER HAN" men det gick vägen. Som tur va gick de så himla långsamt så den gled bara ner i den branta slänten utan att tippa över!

Så dagens diss går tyvärr till plogbilen som inte lyckats så bra med plogningen i dessa kurvor, på våran väghalva va de plogat längre ut än vägen gick och på andra sidan va de minst 1,5meter kvar till snökäpparna... Jag vet själv vilket elände de är att ploga snö ibland för även jag har suttit mina timmar bakom de där snöbladet men det här borde sjutton ha gått och fått te bättre. Förra veckan hamnade också en lastbil i diket ungefär på samma ställe men den tippa över helt på sidan. Men man får väl va glad så länge de inte händer några allvarliga incidenter =)

Har egentligen ännu mer att berätta om men det får vi spara till imon för nu är jag dödstrött!! Natti på er!!

KRAM HANNA

Kommentarer
Postat av: cherie

Hej Hanna



Jag heter Cherie och jobbar med ett tevprogram. Skulel gärna vilja komma i kontakt med. Hör av dig till mig så kan jag berätta lite mer.



MVH

Cherie

2010-11-30 @ 16:04:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0