Aggresiv kviga!

Att jobba med djur är inte alltid som i Astrid Lindgren böckerna.... Det kan vara både riskfyllt och farligt ibland! Hade en kviga som kalvade ute idag och hon va då inte va man kallar en bra mamma, när jag kom dit såg jag hur hon attackerade kalven så fort den försökte röra på sej. Jag o brorsan prövade försiktigt att närma oss för att bära undan kalven men hennes blick sa mej att om vi kom för nära så skulle hon gå till anfall.... Så vi hämtade traktorn och skopan där vi satt skyddade i. Vi lyckades mota undan henne med traktorn så vi fick upp kalven i skopan... Tack och lov är det väldigt sällan jag behöver va med om sånna här insidenter! Tror det här är den första aggresiva nykalvade kon jag har sen jag flytta hit!



Min lilla skitunge ska få bli av med sitt bandage imon, tror hon ser jätte fram emot det. Va hon inte vet är att då kommer hon få gå med en tratt runt huvudet istället så hon inte kommer åt att slicka på tassen.... Känns vädligt konstigt att se henne hoppa fram på bara tre ben, men tror hon kommer gå bättre när bandaget åker av och inte trycker så mot när hon stödjer på den....

Kommentarer
Postat av: Lasse

Hej, Hanna. Vad snopen Tuva kommer att bli, när hon får gå med tratt på huvudet.Det var ett riktigt äventyr med kalvräddningen, hoppas att du är fösiktig.

Kram Lasse

2011-08-31 @ 16:55:40
Postat av: Lasse

Hej, Hanna. Vad snopen Tuva kommer att bli, när hon får gå med tratt på huvudet.Det var ett riktigt äventyr med kalvräddningen, hoppas att du är fösiktig.

Kram Lasse

2011-08-31 @ 16:56:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0