Uppdatering!!

Nåja, nu har det väl gått alldeles för länge igen... Men va gör man när inte tiden räcker till???

Har haft en helt underbar helg i småland tillsammans med de bästa vänner man kan ha!! Efter att korna va mjölkade i lördagsmonne så packade jag in mej i bilen och for iväg. Första anhalten blev på Torsjö Säteri utanför Eksjö där hushållningssällskapet arrangerade sommarmöte. Underbart väder, massa folk, showmanship för korna och en välldans massa maskiner att titta på :) 

På kvällen for vi in till Eksjö stadsfest och klockan halv tolv hände det som jag väntat på det senaste halvåret.... The Ark entrade scenen.... WOW!!! Vilken hejdundrade avslutnings show!! Hade gjort vad som helst för att varit minst en meter högre, så man hade sett lite bättre! Shit va folk! Men vilken stämmning! Helt magiskt.... Ryser i hela kroppen när jag tänker tillbaks.... När det till slut va dax för allra sista numret kunde jag inte hålla tillbaks tårarna längre.... Går inte att beskriva känslan när dom första tonerna till Calleth you, cometh I hördes. En av dom absolut bästa låtarna som nånsins gjorts om ni frågar mej!!

Idag har det varit lite softare, åkte ut och hälsade på världens bästa Emma och fick då titta på hennes ardennerhästar. Jag är absolut ingen hästtjej men det var omöjligt att inte bli imponerad av de ståtliga djuren!





Dessutom jobbar den här skitungen på att bota min bebisskräck! Vilket charmtroll!!! :)



Tyvärr tyvärr tyvärr, så blev det lite tråkigt när jag kom hem ikväll. Min älskade lilla hönapöna lyckades göra sej illa när hon fastnade med en klo i trappan ner till gropen... Usch va de blödde!! Så nu ligger hon här jämte mej med en strumpa på tassen så hon inte kommer åt att slicka sej på tassen, så bara att ringa veterinären imon! :( bra tajmat med tanke på att klövverkaren kommer imon... hmmm

Bäst att vila upp sej! Natti!!

Kommentarer
Postat av: Olof

Jag gillar att läsa din blogg Hanna:) Vore kul att få träffa dig och se din gård i verkligheten nån gång! Skulle det gå att ordna? :)

2011-08-29 @ 00:47:54
Postat av: Sanna

Ardenner hästar är så vackra! Hoppas vovven repar sig!

Kram

2011-08-29 @ 09:43:44
URL: http://shesasaint.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0