sol och smältvatten

Va det bara jag som fick en smärrechock när jag vaknade imorse?? Hela sovrymmet nästan badade i ljus och jag blev panikslagen över att jag hade försovit mej, men klockan va bara fem! Jag fick verkligen övertyga mej själv om att jag inte hade försovit mej... för det är nåt jag verkligen hatar, hela dan blir ju förtstörd då... Shit va all snö och den klara himlen gjorde de ljust!

Här har solen tagit en del av snön som gästade mej igår, har hållt på och fyllt på spån hos korna och hört hur det droppar smältvatten från taket och det kan man väl definitivt kalla ett vårtecken, eller hur? =) Även korna verkar njuta av solen som skiner in i lagårn, den lyser in genom den genomskinliga nocken och en del kor ställer sej i solen och bara njuter och idisslar.... Betessläppet närmar sej trots allt med stormsteg och jag tror både jag och korna längtar lite en sån här solig dag. Tur tiden brukar ha en tendens att rusa iväg =)

Förresten så vet jag några till som lapar sol på dagarna =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0