Vem är den skyldige?????

Idag har ett litet mysterium för mej blivit löst! Har varit lite orolig över att jag har missat en grej men idag har det visat sej att så icke var fallet!

Mysteriumet har varit följande, i våras när jag fick hem mina kvigor som har varit på kvighotell hela vintern var det två madammer som var dräktighets förklarade men utan någon rapporterad inseminering, jag var helt 100 på att dom inte hade blivit seminerade av mej innan dom flyttades ner. Bonden som har haft dom under vintern kunde inte heller hitta nån uppgift om det i hans papper, vi grubblade mycket fram och tillbaks, kanske hade uppgifterna försvunnit när vi rapporterat djuren i mellan oss?? Hur som, den första av dom kalvade för några veckor sen och fick en söt liten svart/vit gosse helt i sin ordning, jaha alltså måste hon ju blivit seminerad här konstaterade jag och blev lite irriterad på mej själv för att ha glömt bort det...

Idag kalvade kviga nummer två...


Så här ser hon ut.....

så här borde hennes kalv ha sett ut...


men så här såg den ut!


världens ful/sötaste kalv!! =)

När jag såg den här lille krullige krabaten förstod jag genast vad som måste ha hänt!!!! Dom har haft besök av en tjura usling när dom fortfarande gick på sitt sommarbete i höstas!! ÅHHHHH att jag inte tänkt på det tidigare???!!!! Jag vet ju att det liggen en gård i närheten av deras hage som har alla möjliga raser och dom måste alltså smitit in till mina fina flickor och friat lite! Vilka busar! Men mysteriet är nu löst iallfall =)

Kommentarer
Postat av: Klara

Haha, men vad sött! :D

2010-07-26 @ 22:51:29
Postat av: Olof

Hahaha, ja inte bara människor som gör sidosprång ibland ;)

2010-07-26 @ 22:59:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0