Söndag

Tänk va tiden gå´! Som Dag-Otto skulle sagt! :)

Har varit några intensiva fina dagar här nu, igår körde vi ihop det sista gräset. Hade sparat lite som jag ville skörda lite senare till sinkorna o dr kvigor. Tror dom skulle bli alldeles för tjocka på mitt 12MJ gräs :) Men det här kommer nog bli susen, mycket fibrer och inte så mycket energi. Vi bredspridde allt gräs (herregud vad gräs!!!) och fick låna en MF 5445 o en fella strängare av Gj maskin, så den maskin satt jag o skuffa i hela dan igår. Väldigt trevlig traktor att köra faktiskt, superbra sikt! Kändes lite ovant i början att inte se en mega motorhuv ;)

Har idag hämtat in TVÅ tvilling par!! Hur ofta händer det?? Men ÅHHHH så söta!! Ska försöka få lite bilder på dom att visa er! :) Men så länge bjuder jag på lite gott o blandat från lagårn!















Nu väntar ny vecka = nya tag! Hoppas ni alla haft en bra helg?!

Kommentarer
Postat av: Christian

Jag vill med ha en Jersey-kossa :[

2011-09-19 @ 15:58:39
URL: http://www.c-andersson.se/
Postat av: Lasse

Hej:Hanna . Tack för dom fina ladugårdsbilderna.

Hoppas att du får en bra vecka.

Kram Lasse

2011-09-19 @ 17:46:10
Postat av: Sanna

Jersey kor är så vackra!

2011-09-19 @ 21:45:22
URL: http://shesasaint.blogg.se/
Postat av: Hanna

Men christian, bara till att tjata på chefen! Klart det måste finnas jerseykor i lagårn!! :)

2011-09-23 @ 11:29:21
URL: http://bondflicka.blogg.se/
Postat av: Christian

Jag har tjatat på aaaaalla mina chef:rar men dom tokvägrar.



Antingen skylls de på att dom, p.g.a sin storlek, inte kommer fungera med ladugårdens inredning & mjölkgropar.. eller så är de för ryktet om deras personligheter :P



Mina kossor är nämligen väääldigt speciella just personlighets-mässigt.. därav dom får bli mina. Och då vill dom inte ha en jersey som ska ställa till de mer :D

2011-09-28 @ 08:15:40
URL: http://www.c-andersson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0