En olycka....

.....kommer sällan ensam :-(

Ikväll blev det dags för ytterligare ett veterinär besök. Hade en ko som var kalvsjuk redan innan jag och skidorna for till mösseberg för en timmes härlig skidåkning!! När jag kommit hem hade de inte kommit nånvart i förlossningsarbetet. Gick in och kände efter och allt är snurrat. Livmoderomvridning! Bara att ringa veterinären!

Sanna kom ut i stort sett med desammma. Kossan fick epidralbedövning och sen kunde vi börja jobba. Tack och lov räckte det med att "bara" rulla runt kalven. Till slut fick vi ut en frisk och pigg kvigkalv efter Fever! :-) Hade inte orkat med nåt annat!

När veterinären hade åkte hittade jag den här i mjölkrummet!



Hon tyckte nog jag behövde den efter all skit som varit!

Kommentarer
Postat av: Johan

Hanna du skulle ha en sådan varje dag du. Du er en riktig arbetsmyra og djurvenn.

Håppast skituren var bra så du fick rensa huvudet lite.

2012-02-03 @ 00:24:24
Postat av: Lasse

Härligt Hanna. Den veterinären skall du vara rädd om.

Vet vad du behöver. Hoppas du fick en härlig skidtur.

Kram Lasse

2012-02-03 @ 19:15:13
Postat av: Sanna - en svart ko ger också vit mjölk

Tråkigt! Hoppas "lyckan" vänder snarast!!



Ja, grey's är fantastiskt!

/Sanna

2012-02-05 @ 19:51:32
URL: http://shesasaint.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0