Tråkiga nyheter....

Jag trodde faktiskt allt skulle gå vägen, men igårkväll dog kossan :-( Tungt tungt tungt!!

Så idag kom veterinären och hämtade henne för en sista färd till Skara för obduktion... Hoppas den kan ge lite klarhet i vad som kan ha hänt henne...

Helt sjukt hur mycket man kan fästa sej vid en ko. Försöker intala mej själv att jag har gjort va jag kunnat, men det känns ändå för jävligt!!! Antar att dom flesta tycker de är knäppt av mej att lägga ut så mycket pengar och jobb på en sjuk ko. Även min familj hör nog till den kategorin skulle jag gissa.

Men jag ville så gärna rädda henne!!!

Så bryt ihop och kom igen!

Har varit full fart här idag, hann med en snabbfrukost vid halv 11, en kvart senare va jag ute för då dök kvävebilen upp. Sen har det gått i ett med alla sysslor som måste göras...

Men nu ska jag ägna mej åt "Livet blir bättre"! Mycket bra och rörande program!!

Kram Hanna

Kommentarer
Postat av: Martin

Tråkigt att det inte gick vägen men det är väll inte för intet som du fick pris för god djurvård :)





2012-02-01 @ 22:07:50
Postat av: Johan

Det var veldig tråkit Hanna jeg föler med dig. Jeg fester mig för stärkt ved djur jag med.

Du må prova och ta det lite lugnare. Du kommer og brenna ut dig snart om du fortsätter i detta tempoet. Ta dig tid till måltidene.

Ha no en riktig bra kväld



Johan

2012-02-01 @ 23:26:02
Postat av: Christian

:(

2012-02-02 @ 05:51:33
URL: http://www.c-andersson.se/blogg
Postat av: Birgitta A

Tråkigt med kossan. Jag hade gjort likadant om det varit min ko, tur att du har fler kor. Försök att ta det lite lugnare, förstår att det är svårt, men tänkt på din hälsa inte bara djurens.

2012-02-02 @ 11:27:13
Postat av: Lantisen

Så jättetråkigt att kossan inte fick leva,men du har ju gjort allt man kan tänka sig för hennes bästa.

Förstår att du vill obducera,det är då man kan lära för framtiden,önskar att man alltid kunde göra det,men gissar att det kostar en slant.

Envisheten är en stor tillgång som lantbrukare,utan den kommer man inte långt,men jag säger som de andra,var rädd om dig och försök att äta bra,jag vet av en viss erfarenhet hur viktigt det är,har en man som är entrepenör och stressar omkring,jag får ibland ringa honom och påminna om att han ska äta,blodtrycket rusar i höjden,det är inte bra.

Ha det gott!

2012-02-02 @ 14:24:35
Postat av: Lasse

Hej,Hanna. det var tråkigt att det inte ,gick att rädda kossan.

Kram Lasse

2012-02-02 @ 17:30:31
Postat av: eva

När de har under temperatur brukar det vara sommarsjuka, vi hade en kossa som fick det på nyårsafton :(

2012-02-04 @ 17:15:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0