Alla sätt är bra...

.... utom dom dåliga!!



Har varit ytterligare en superhetsig dag, känner mej helt tom i skallen nu när jag äntligen dimper ner i soffan med glass som kvällsmat! Jag vet, kanske inte världens nyttigaste o mest mättande kvällsmat. Men just nu är det de enda ätbara jag har tillgång till... Hade planerat en mathandlar sväng idag men det sket sej visst...

På förmiddagen hade jag min veterinär ute, dax för månadens VILA-besök. Är med i ett försök med villkorad läkemedelsanvändning och idag va de alltså dax för kontroll. Vi börjar med en tur ute o lösdriften o kollar in dom kor som är behandlade och även andra kor om jag skulle undra nåt. Idag passade vi även på att avhorna småkalvarna. Jag vet inte hur många av er som har koll på inläggen som har varit i ATL om det här med villkorad läkemedelsanvändning, jag har iallafall varit så jäkla förbannad. Men nu hade iallafall kritiken nått den högsta ledning. Tycker det är riktigt dåligt av ordförande i veterinär förbundet skriva ett sånt klantigt inlägg med en i läkarkåren och samtidgt sitta med i styrgruppen för hela projektet!

Så nu ska jag inte hetsa upp mej över de!

När veterinär besöket va avklarat va de bara att springa genom duschen, hova in alla papper och räkenskaper i bilen och fara in till min redovisningskonsult. Dax för att försöka få ordning på lite bokslut och även pussla på 2012års budget. Men nu har vi kommit en bra bit på väg iallafall!!

Har inte hunnit berätta så mkt från min minisemester, men det sparar vi till ett annat inlägg tror jag...

Härlig helg!

Kommentarer
Postat av: Sanna

sötfia!



unna dig lite lugn och ro i helgen Hanna!

kram

2012-01-21 @ 10:39:43
URL: http://shesasaint.blogg.se/
Postat av: Lasse

Hej,Hanna.Vilken härlig bild.Ser ut som Ferdinands mamma, när dom,säger att hon är en ko.

Kram Lasse

2012-01-23 @ 17:45:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0