Hurra för Zorro!



Idag blir gammelhunden Zorro 12år!!! Känns som det inte var alls längesen vi hämtade honom men nu har han varit hos oss i snart 12år. Världens bästa Zorro....

Vi har haft byggmöte idag om lagården och jag är alldels trött i huvud och hjärnceller nu... Det är mycket som ska tänkas på men några frågetecken har vi rett ut medans några nya har dykt upp.

I det nya kostallet kommer det finnas plats för 120kor och dom ska mjölkas i mjölkgrop, många tycker att jag skulle valt robot men för mej har de aldrig känts riktigt aktuellt. Har mjölkat många år i mjölkgrop och trivs utmärkt med det och det systemet. Idag står alla kor uppbundna. Jag har valt att inte utöka koantalet utan satsa vidare på de kor jag har idag. Dels för att slippa köpa in djur och på så sätt riskera att få in nya smittor i besättningen. Ska bli underbart skönt att få alla damer under samma tak och slippa åka mellan lagårdarna som ligger 1,5mil från varandra....

Tänkte göra ett försök med att va i säng innan tolv ikväll... Det har blivit sent alldeles för många kväller nu ett tag och det är för lite med 5-6timmars sömn per natt för mej. Återstår att se om jag lyckas....

Kommentarer
Postat av: Bm

Kul att följa "bygget"...men vad är en mjölkgrop??

2010-04-27 @ 17:03:06
Postat av: Anonym

Ja det är mycket jobb att bygga ladugård! Men kommer ju bli mycket roligare att jobba sen, tro mig, jag vet!

Men du skulle fundera på robot ändå, de är väldigt skönt att slippa mjölkningen tycker jag, och du bygger ju för väldigt, väldigt många år framåt, det är inte lika roligt att mjölka när axlarna värker!

2010-04-27 @ 17:45:06
Postat av: Lisa

Hanna du e ju för underbar! Hur orkar du? ladgård, kor, sena kvällar. HJÄLP!! blir trött jag bara läser de haha.. Men beundrar dig, kul å läsa om ditt liv. Vi har inga gårdar eller så, men bor jämte två bondgårdar å längtar tills kossorna kommer till oss. De är härligt att bo på landet!!!!

2010-04-27 @ 18:53:36
URL: http://lisa-lind.se
Postat av: Johan

Grattis på födelsedagen ZORRO



Håppast det väntast godis

2010-04-27 @ 19:50:43
Postat av: Mikaela

Hej. Jag tycker det är helt rätt av dig att bygga för mjölkgrop, bra att du stod på dig! Man ska ha det man känner mest för annars blir det bara krabb & tråkigt. lagården kommer bli kanon bra!



Lycka till med allt. Kram

2010-04-29 @ 11:50:16
URL: http://minvilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0