Klant Hanna

ÅÅÅHHHH ibland är jag ju bara så klantig!!! Lyckades precis med att radera allt jag skrivit!!!! Så vi gör väl ett nytt försök =)

Dagen har bara susat förbi men har ändå hunnit med att få en hel del gjort. Efter morgonmjölkningen blev de en liten tur in till Falköping och banken för att skriva under en väldans massa papper! Passade även på att träffa min försäkringsnisse för att reda ut de sista frågetecknen till bygget. Är mycket att tänka på med branskyddet så allt blir rätt och så säkert som möjligt. För är det nåt ja inte vill va med om så är den en brand!

Sen var det dags för en storstädning nere hos kalvarna, allt äckel mökades ut och kalvarna fick ny fräsch halm att skutta runt i! Det är alltid lika kul att se hur glada dom blir och busar runt med varandra i den nyströdda halmen =)

Två kalvar föddes imorse, den ena av dom är den första av fyra herefordskorsningar. Hon är så söt och stor som ett hus!


Hon skulle kanske platsa i KISS???

Lille plutten som föddes en månad för tidigt med en liten extra näsborre är nu hela 13dar gammal och jätte pigg! =) Han är en riktig liten kelgris... Det första vi hör när vi kommer ner till den lagårn är plutten som börjar muua, han har lärt sej känna igen ljudet och vet att jag snart kommer att kolla till han och de andra kalvarna.






Kalven till höger om plutten är född fem dagar senare men dubbelt så stor!

Han är en liten tuffing och jag hoppas verkligen han kommer klara sej!

Nu ska jag ta kvällsrundan hos damerna och kolla så allt är som de ska innan jag kryper till kojs....
Natti natti

Kommentarer
Postat av: Anonym

2010-08-28 @ 21:24:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0