sorg sorg sorg....

Ibland så händer de saker man inte kan göra något åt, djur blir sjuka och en del kan man inte rädda livet på tyvärr.... Ikväll orkade inte min lilla mirakel kalv kämpa mer. :( Hon föddes 7veckor för tidigt vilket är väldigt ovanligt att de ens lever när dom tittar ut då, men den här lilla krabaten har kämpat i hela 10dar och varit jätte pigg! Men igår blev hon dålig och ikväll orkade hon inte mer.... Hon vägde bara 10-15kg när hon föddes, normal vikt på en kalv ligger vid 35-40kg så hon hade verkligen inte oddsen på sin sida. De är ju inte heller säkert att kalven är färdigutvecklad när dom föds så mycket för tidigt och kommer de då t.ex hosta eller magproblem så har dom ju mycket mindre att sätta emot. Men så är de och så kommer de alltid att vara, djur blir sjuka och alla klarar sej inte.....


 

Men hon kommer alltid vara mitt lilla underbara mirakel......

Har fått lite frågor om livet på gården och tänkte låta er följa med och se hur en dag som mjölkbonde kan se ut.... Tyvärr lyckas jag inte med inläggen som jag skickat från mobilen, fattar inte vad jag gör för fel!!!   *suck*

Kommentarer
Postat av: Linda

men liten då :( ja ibland är det orättvist, men allt har en mening med vad som händer , söt va kalven iaf :)



2010-03-01 @ 11:53:41
Postat av: Challizz

nej men gud vad sorgligt :(

tår i ögat

jag beklagar verkligen.

jag vet hur det känns, jag har fött upp katter förr och då har fyra kattungar dött ifrån mig.

så jag förstår verkligen hur ledsen du måste vara.

hoppas att allting är bra annars.

ta hand om dig och kossorna :)

2010-03-01 @ 17:44:35
URL: http://challizz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0