Hanna erkänner...

Nu så är jag färdig för idag, sitter här och mumsar på lite kvällsmat. Var tvungen att beställa foder till kossorna så nu är de gjort. Dom blir så arga om dom inte får mat ;) och inte blir det nån mjölk heller! Mjölk är de godaste som finns! Finns inget som slår ett stort glas med riktigt kall mjölk och nybakade bullar! MUMS=) 

Idag har jag lärt mej nåt nytt.... om min tvättmaskin! *skratt* så här i sista stund så kommer jag ju på att jag måste tvätta så jag har lite rena kläder att ha med mej i helgen. Så samlar ihop de som ska tvättas men maskinen blir ju bara halvfull, så då ringer jag lilla mor och undrar om hon har nåt som jag kan slänga in så de blir en full maskin. Men de hade hon ju givetvis inte.... Men då säger hon (håll i er nu!) att de finns en knapp på tvättmaskinen man kan trycka in om man vill köra maskinen halvfull!! Har ni hört? Har ju sett den där knappen tusen gånger men aldrig tänkt mer på de....  Japp, erkänner att jag kanske inte är så "huslig". Men nu kan jag iallafall tvätta en halvfull maskin utan att behöva ha så dåligt samvete framöver....

Nu ska jag göra som hundarna... sova!

Kommentarer
Postat av: Sara

Hahahaha, ja det är inte lätt ibland:=)

2010-03-17 @ 23:02:34
Postat av: Karin

Jag har en sån ny maskin att min har viktavkänning och jag kan tvätta hur mycket eller lite jag vill utan dåligt samvete. ;)

Kul att du har en blogg. Jag och min man fastnade vid Bonde för att vi gillade dig så mycket den säsongen.

2010-03-17 @ 23:26:09
URL: http://karinhansen.blogspot.com
Postat av: Anonym

OMG.. Mjölk e sååå underbart.. Reser mycket och riktig mjölk är en bristvara (läs obefintligt) i större delar av världen. Så när man väl kommer hem bälgar man i sig som en hel kalv. Dels är folk ganska laktosintolerata i mestadels av världen plus att den mjölk som finns har 6månaders hållbarhet och den förvaras i rumstemp... ?!..



Aja, lycka till med tvättandet and keep the white stuff flowing! Annars går iaf min värld under!



Hepp!

2010-03-17 @ 23:43:49
Postat av: Lena

Klockrent!! =) Många tjejer som inte är husliga! (jag är en av dom) Men det ska man inte skämmas för...Varför ska vi kunna allt om tvättmaskiner? Är det bara för att vi är kvinnor? Hmm...Karlarna ska åxå lära sej tvätta ;) Kul att du börjat blogga...Jag läser din blogg så ofta jag kan, och kommer lämna fler kommentarer. Alltid lika kul & läsa! Kram på dej =)

2010-03-18 @ 00:02:31
URL: http://lenaslyckligaliv.blogg.se/
Postat av: Louise

Nu måste du dela med dig av vad din maskin heter och hur knappen ser ut. Ha ha, hade inte heller nån aning om någon sådan!

2010-03-18 @ 00:56:51
URL: http://m-louise.blogspot.com
Postat av: Kristina

Hahaha, ja man kan ju inte ha koll på allt här i världen :-)

Kram

2010-03-18 @ 06:56:09
Postat av: Anonym

Vad kul att det verkar vara rationaliseringar på gång,antingen ny ladugård eller robot eller vad det kan vara,kroppen håller bättre med hjälpmedel av olika slag,jag vet...

Förnuftigt med avhorning!

Vi har köttdjur ,Aberdeen Angus,de är ju hornlösa från grunden så vi slipper den delen,men vi har kastrerat tjurkalvarna så den där groggydelen känner jag igen när de är på väg att vakna.

Man lär så länge man lever-med tanke på tvättmaskinen!

2010-03-18 @ 08:52:26
Postat av: Helene

Hej Hanna! Härligt att du skaffat en blogg! Jag tycket att du är heltuff som driver en hel mjölkgård själv och är lika gamal som jag! Kan säga att halvaknappen kom jag också på för inte alls länge sen.. Kul att följa dej i bloggen!

KRAM på dej!

2010-03-18 @ 09:05:43
URL: http://www.essoesso.se
Postat av: jen

men va?? finns det sådana knappar på tvättmaskiner?! vilken grej! måste springa och kolla om min har det. toppen ju! :D

2010-03-18 @ 11:32:13
URL: http://bridesilly.blogspot.com
Postat av: Bibbi

Eller hur... Inte lätt att förstå sig på alla "maskiner" vi omger oss med. Smart knapp det där...



Ha en fin helg med samvetsrena kläder :-)

2010-03-18 @ 12:07:18
URL: http://tryggimigsjalv.blogg.se/
Postat av: Therese

vad kul att se lite kalvar och sånt igen, är själv uppvuxen på en bondgård och som barn så är det de bästa stället man kan växa upp på

2010-03-18 @ 17:17:51
URL: http://elemra.blogg.se/
Postat av: Helene

Hej igen Hanna! Jag är lite nyfiken på dina hundar! var är det för hundar du har?!ras?! KRAM

2010-03-18 @ 18:19:00
URL: http://www.essoesso.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0