Liite groggy kalvar...

Medans maten står och puttrar på spisen tänkte jag passa på att skriva några rader... Vilket vår väder de är idag! Snöhögarna försvinner sakta men säkert, hundarna och katterna ligger i solen o mojar sej. Har nästan hunnit med allt jag tänkt idag, får se om jag orkar ta resten när jag är färdig mjölkad ikväll. Idag har veterinären varit här en sväng och avhornat lite kalvar. Det går till ungefär så här: först söver vi dom, sen får dom lokalbedövning runt "hornknopparna" och sen bränner vi bort hornsanlagen med ett jättevarmt järn. Är skönt både för mej och djuren att dom inte har några horn. Kan ske hemska olyckor!!


vadå se groggy ut ;P

Men nu börjar dom små liven vakna till liv....

Nu ska jag äta och titta på längdsprinten!!

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej hej:)

En undring, bor du helt själv på gården??

Om du gör det är det inte ensamt??



Ha en bra kväll! Kram

2010-03-17 @ 18:08:57
URL: http://lindalewander.blogg.se/
Postat av: Milla

Hejhej Hanna:)

Måste säga att det är riktigt kul att du börjat blogga:)

2010-03-17 @ 18:53:17
URL: http://www.metrobloggen.se/camillaramzell
Postat av: Anki

skönt o läsa Hanna, för inte alls många år sedan avhornades ju kalvarna utan bedövning....... hur många gånger har man inte sett dom små, som inte vågat sticka ut huvudet och dricka sin mjölk på kvällen för dom hade så ont i huvudet....

skönt att man bedövar idag!

(15 år sedan jag jobbade som förman/djurskötare men vet ju att det höll på så även efter jag slutat)

2010-03-21 @ 12:21:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0