Vad kostar en timme??

Ja, tänk om de kunde vara så enkelt.... Att bara kunna köpa till fler timmar på dygnet. Då kan jag lova att jag hade varit en stor investerare i tid!! Tänk bara vad mycket man skulle hinna med, eller?? Kanske skulle de inte va så enkelt. Jag själv skulle nog behöva investera i mer sömn tid isåfall för just nu känns de som de fattas lite av den varan.... Men de blir ju lätt så när helt plötsligt allt händer på en gång. Tänkte försöka mej på en liten snabbrepris av gårdagen.

5.00 klockan ringer....
5.30 godmorron kossorna!! *gäsp*
9.00 lastar in hundar i bilen och åker till min andra lagård för att mjölka kossorna där.
11.00 frukost!!!! =)
11.45 ut o jobba igen, schemat för dagen är djurflytt.... grimma djur, lasta på djur i transporten, lastar av djur ur transport....
16.15 fan, är klockan redan så mkt. får hoppa över middagen (idag igen) och istället bre mackor och några glas mjölk på de.
16.45 kilar ut till lagårn igen, dax för kvällsmjölket
20.00 färdig i första lagårn, in med hundarna i bilen och iväg till sista passet.
20.30 mjölkmaskiner på
21.15 konstaterar att kon som kalvade dagen före nu har fått kalvningsförlamning. Bara till och ringa jourhavande veterinär...
22.00 veterinären sanna kommer!
22.45 kossan färdig behandlad och sista lagårdspasset färdigt.
23.00 hemma!!! Bara en sista koll så allt är som de ska med kossorna hemma...
00.00 landar jag äntligen i sängen!! =)

Ja, inte alltid blir de som man tänkt sej. Men vem sjutton bryr sej när man har världens underbaraste jobb?? Alla dar har ju faktiskt sin tjusning!


Kommentarer
Postat av: Princess Charming

Oj vilka dagar en bonde flicka som du har. Ett under att du orkar , fast å andra sidan , trivs man så bra så brukar man orka ju :). Inte någon kille på gården som kan hjälpa till? ;O). kram

2010-03-04 @ 14:44:34
URL: http://www.metrobloggen.se/princesscharming
Postat av: Lisa

Beundras värt Hanna, e impad :) skulle jag aldrig palla, jobbar 74 % å helt slut på kvällvarna... you Go GIRL! / Lisa

2010-03-04 @ 15:14:18
URL: http://lisa.blogg.se/
Postat av: Ulrika Bylund

Men herregud människa! Att du orkar!!!!! Jag är imponerad!

2010-03-17 @ 13:35:10
URL: http://tcphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0