Mör i kroppen....

men vid gott mod =) Idag blev gödselbrunnen klar! Va lite orolig att vi skulle behöva avbryta dagens gjutning med tanke på allt regn som hittat hit under natten och som fortsatte ösa ner under morgonen. Men vi slet på och det gick faktiskt vägen. Tur det finns regnkläder!!! Klockan sju dök pumpbil och betongbil upp, bara att sätta igång! Jag fick det ärofyllda uppdraget att gå runt med slangen från pumpbilen och fylla i betong i formen runt hela kanten, när jag va klar gick det inte att se skillnad på mej och betongen, jag var alldeles nerskvätt ;P och då menar jag verkligen hela jag från topp till tå!

När kanten runt va färdig gjuten var det dax för skarvarna mellan betongväggarna, tack och lov hade det nu äntligen slutat regna!



Badkaret på ställningen fylldes med betong och sen var det bara för pojkarna på ställningen att börja jobba =) Jag & bror skötte markjobbet och flyttade ställningen mellan skarvarna.



Så här rent och fint lär det ju inte va här nere i fortsättningen =)



Det va några timmars hårt slit men attans så bra det blev! Jag vet en som kommer sova väldigt gott inatt och hoppas på att kroppen känner sej lite piggare imonbitti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0