KO nörd!

Åhh hej va de händer grejer här på dagarna nu, snickare, gropmontörer, elektiker och vi håller på för fullt i nya stallet. Det ser ut som ett mindre bombnedslag där just nu. Men det ska vi väl få ordning på så småningom =)

Har äntligen blivit klar för ikväll i lagårn, nu väntar bara lite härligt "kontorsjobb" innan jag får krypa ner i sängen. Finns helt klart roligare sätt att avsluta dagen på men allt här i livet kan ju inte bara vara roligt... Även om de inte vore så dumt hahaha ;) Jag får väl skylla mej själv som skjuter fram saker till absolut sista minuten jämt och ständigt! Hopplösa mej.... ;)

Idag har Gunilla på semex varit här, två timmar ko-nördande! Tror de va precis va Hanna behövde. Vi har pratat kor, härstamningar och tjurval... Det är både spännande och intressant att få höra va andra tycker om mina kor, är ju lätt att man blir lite hemmablind. Även om jag jämt är lite skraj över att andra inte ska gilla mina älsklingar lika mycket som jag! Men hur som, nu finns det iaf lite nya kanadensiska tjurar i kärlet på gården, både holstein och ayrshire. Ska bli mycket intressant och se om vi kan få någon förbättrning på mina röda donnor!!

Bjuder på två gammelkossor som still going strong, både är visserligen sinta just nu. Men håller ivirgt tummarna att de kommer bli varsin fin kvigkalv efter dessa damer =)





Utifall att det finns några här som råkar vara lika ko-nördiga som jag så kan jag upplysa om att den svarta är efter Lambada, och den röda efter B Jurist!

Nu är det bäst jag lägger på en rem så jag kommer i säng för imonbitti ska här provmjölkas och då vore det bra om inte hjärnan blir kvar i sängen! Hahaha

Kramar ///H

Kommentarer
Postat av: malin - home on the range

Runda och fina kor :-)

2010-10-26 @ 08:45:58
URL: http://www.homeonrange.blogspot.com
Postat av: Malin

Hej!

Måste börja med att säga att jag är otroligt imponerad över dig och ditt arbete. Att du är så ung och har en hel gård själv, bra jobbat!

Sen undrar jag lite över dina kor, har dom kommit in för vintern nu?

Sen kanske du också kan svara på frågan varför de flesta kor bara går ute på sommaren?

2010-10-26 @ 10:35:12
Postat av: Anders

Lambada har korslutning 87 o set syns ju .....

2010-10-26 @ 21:33:18
Postat av: Hanna

Hej Malin! Tack snälla du!=) Mina kossor har nu kommit in för vintern. Vi brukar har dom ute maj-september. Den största anledningen till att korna inte går ute på vintern är väl helt enkelt att dom inte har nåt att äta ute. Sen spelar vädret också en stor roll. Det blir skitigt och klenigt och det mår inte kornas klövar bra av. Hoppas det dög som svar på din fråga?! Annars får du va på mej igen =) Kramar Hanna

2010-10-26 @ 23:08:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0